בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שלוש נשים 'ערביות' גילו את יהדותן

  • כלב אליהו
  • ו' שבט תשע"ז - 08:17 02/02/2017
גודל: א א א
(FOTOLIA, באדיבות יד לאחים)
(FOTOLIA, באדיבות יד לאחים)

בתקופה האחרונה נרשמו מספר מקרים בעלי מכנה משותף ברור: נשים יהודיות המתגוררות בכפרים ערביים, שגילו את יהדותן לפתע בזמן האחרון.

נשים אלה גדלו בכפרים ערביים תוך אמונה אדוקה בדת האסלאם. שלושת הנשים נולדו לאם יהודייה ולאב ערבי וכל אחת משלוש הנשים פנו באופן עצמאי, ללא קשר אחת לשנייה, בחודש האחרון למוקד החרום של ארגון יד לאחים.

סיפורה של א', אחת הנשים, מתאר את גילוי היהדות של נשים אלו. א' גדלה בקלנסוואה כערבייה מוסלמית לכל דבר ועניין. לפני זמן מה, גילתה לה קרובת משפחה את הסוד; אמך יהודייה. א' שהופתעה מהגילוי החלה לחקור ולבדוק בעצמה את הנושא והגיעה למסמכים רשמיים שהוכיחו לה את נכונות הסוד.

לאחר הגילוי, עולמה של א' התערער לחלוטין. היא החלה להתעניין בשקט ונאמר לה כי יש ארגון המטפל באנשים כמוה ודואג לחזרתם אל החיים היהודיים. עם יצירת הקשר עם ארגון 'יד לאחים', היא החליטה לעזוב את קלנסוואה ולהתחיל בחיים חדשים; "אני מתקדמת אט-אט, מדליקה נרות, מתפללת ומחוברת מאוד ליהדות".

ביד לאחים אמרו השבוע כי "בכל פעם מחדש מרגש לראות שבכל גיל יש כאלה שמגלים את זהותם האמתית, מבקשים להתחבר ליהדות ולהתחיל בחיים חדשים לגמרי. זה מלמד שאף פעם לא מאוחר ואסור לומר נואש מגורלה של נשמה יהודית גם היא נראית לנו תועה ומרוחקת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד