בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשרות רבנים: "קומו ונעלה" להר הבית

עשרות רבנים קוראים לעלייה להר הבית בטהרה, ומדגישים - בטהרה בלבד. לעלון שיפורסם השבת בעשרות אלפי עותקים יצורף הסבר הלכתי לעלייה להר ולגבולות מקומות המותרים בו

  • יח"צ
  • ו' כסלו תשע"ה - 09:03 28/11/2014
גודל: א א א
הר הבית מהתצלום המופיעה בעלון (יחצנים)  (יחצנים)
הר הבית מהתצלום המופיעה בעלון (יחצנים) (יחצנים)
על רקע האירועים האחרונים בירושלים ובהר הבית, תתפרסם השבת בעלון 'הלבנון' שיחולק בכ-40,000 עותקים בבתי הכנסת קריאת רבנים לחיזוק העולים להר הבית בטהרה. יחד איתו יצורף גם דף הדרכה הלכתית לעולים להר.
"אחת הדרכים החשובות לדרישת המקדש בימינו היא העלייה להר בית ה'. ברוך ה', רבים העולים כיום להר בהקפדה על ההלכה, גם אנו, החתומים מטה, זכינו להימנות עם התומכים והעולים להר בטהרה", נכתב בכרוז, עליו חתומים: הרב דוב ליאור, הרב יצחק שפירא, הרב נחום רבינוביץ', הרב צפניה דרורי, הרב יעקב מדן, הרב רא"ם הכהן ועוד רבנים, מהם שלא הביעו תמיכה פומבית בעלייה להר בעבר, כגון רב המועצה האזורית שומרון - הרב אליקים לבנון, הרב רטיג מרעננה והרב אליהו בלום מנהריה.
דף ההדרכה המצורף לעלון (יחצנים)

דברי הרבנים מגיעים גם על רקע ההתקפות כנגד העולים להר, והאשמתם בהידרדרות הביטחונית. הרבנים קובעים כי עלייה להר הבית לפי ההלכה היא חלק מקיום מצוות דרישת ציון."ניסיון הרצח של ר' יהודה גליק נ"י – ה' ישלח לו רפואה שלמה מהרה – מעורר להמשיך בפעילות לחיזוק העלייה להר הקודש, ולעומת קולות שנשמעו, נאמר: קומו ונעלה ציון אל הר בית ה'!", נכתב.

הרבנים מסייגים את דבריהם ומדגישים כי העלייה להר חייבת להיעשות בטהרה ולמקומות המותרים בלבד. "דווקא משום שאנו תומכים ועולים להר בטהרה, מוטלת עלינו החובה להדגיש את הזהירות הנדרשת מכל העוסקים בדבר שלא להיכשל ולהכשיל מרוב חיבת הקודש", נכתב בכרוז. "העלייה להר הבית חייבת להיעשות רק לאחר טהרה כדין, ובשמירה על הלכות מורא מקדש".

"לצמצם את התופעה המצערת של העלייה להר מבלי ההקפדה על דרישות ההלכה"

עוד הוסיפו הרבנים והתייחסו לעליית גויים ויהודים שאינם שומרים תורה ומצוות לעת עתה, לשטח הר הבית."חובה עלינו להשתדל לצמצם את התופעה המצערת של יהודים ואינם יהודים העולים להר מבלי להקפיד על דרישות ההלכה (מחוסר ידיעה או מזלזול ח"ו), ובוודאי שאין לעודד לעולת להר כאשר ידוע שהעולים אינם עומדים בדרישות ההלכה הנוגעות לקדושת הר הבית".

בעלון 'הלבנון' מתפרסם גם צילום אווירי של הר הבית ובו מצוינים הרמות השונות של הקדושה בהר, תוך ציון המסלול המותר על פי ההלכה לעולים בטהרה.

"חשוב לדעת שיש מקומות בהר שלפי ההלכה אסור לטמא מת להיכנס אליהם אף בטהרה לאחר טבילה, ולחלקם אף באיסור כרת", הוסיפו הרבנים. "לכן, חובה על העולה להר לדעת להיכן מותר ולהיכן אסור להיכנס. מובן, שבכל זה אין להסתמך כלל על שמועות והשערות אפילו אם הן נאמרות מפי אנשים דתיים בהר, אלא רק על תלמידי חכמים מובהקים הבקיאים בנושא, או על פרסומים הלכתיים מוסכמים".

רבנים נוספים, אשר אינם עולים בעצמם להר הבית, ובראשם ראש ישיבות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן, הביעו תמיכה בעולים בקריאה נפרדת. "אנו מחזקים את ידי רבנן ותלמידיהון העולים להר הקודש בטהרה ובמורא מקדש", כתב הרב דרוקמן. לקריאתו הצטרפו בין השאר הרב יהודה עמיחי ממכון התורה והארץ, הרב אליעזר מלמד רב הישוב הר ברכה, והרב גדעון בנימין מנוף איילון. דברים אלו מהווים תגובה לדברי רבנים שונים שיצאו כנגד הרבנים העולים להר, וטענו כי הם פועלים בניגוד להלכה.

לקריאת הרבנים הצטרף גם שר השיכון אורי אריאל שבירך עליה: "כ"כהן הדיוט", מצטרף גם אני לקריאתם של מורינו ורבותינו שליט"א לכל מי שרבותיו מתירים לעלות בטהרה למקומות מותרים בהר הקודש - קום ועלה! חובה עלינו דווקא בשעה זו לקום ולפעול, ו"בלב אמיץ בעזרת ה' – עלה נעלה!".

הכתבה בשיתוף יח"צ

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד