בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"משתמשים בצבא לרמיסת יהודים"

בעקבות הארכת צו התפיסה לישיבה הכבושה ביצהר, מגיב עורך הדין המייצג את הישיבה ומותח ביקורת על השימוש של צה"ל כדי לפגוע במתיישבים. "הצו לא משיג תכלית צבאית, הוא נחתם מסיבות פוליטיות"

  • אברהם שפירא
  • ח' כסלו תשע"ה - 20:00 30/11/2014
גודל: א א א
שוטרי מגב בדרך לבית המדרש הכבוש (יהודה פרל)
שוטרי מגב בדרך לבית המדרש הכבוש (יהודה פרל)

על רקע הארכת צו התפיסה לבית המדרש של ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר לחצי שנה נוספת בהוראת שר הביטחון, בוגי יעלון ובביצועו של אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, מסביר עורך הדין של הישיבה אדריאן אגסי, בראיון ל'קול היהודי' על מטרת התפיסה.

"המערכת נכנסה ללחץ פוליטי" אומר אגסי, "התפיסה הזאת אינה באה להשיג תכלית צבאית, להיפך, התפיסה הזאת מסיטה כוחות שבאו להילחם מול האויב. הם החליטו מסיבות פוליטיות להשתמש בצבא בכדי להביס את היהודים ביצהר. אין שום בעיה ביטחונית ביישוב יצהר, אף פעם לא הייתה. צו התפיסה נעשה בשביל לרמוס את החופשיות במקום של היהודים".

"על פי החוק, הצבא חייב לשלם דמי שימוש". הישיבה הכבושה (יהודה פרל)

"אני הייתי אחראי על צווי תפיסה במהלך שש שנים כיועץ משפטי ביהודה ושומרון" מספר אגסי שהיה אף שופט צבאי בעברו, "בתקופתי הצבא בשום פנים לא תפס מבנה ציבורי השייך לוואקף או מבנה דת מוסלמי אחר. זה לא מקובל בכלל" קובע אגסי.

בעניין השימוש של הצבא במבנה אמר אגסי כי "על פי חוק, כל תפיסה צבאית שלא שוללת בעלות, מחייבת בדמי שימוש את הצבא ואם יש אז גם על נזק".

"יש טענה שצו התפיסה בעייתי כיוון שזה לא צורך צבאי ממש. הגורמים בישיבה יצטרכו לדון אם הם רוצים להגיש על זה עתירה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד