בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה תפצה תושב יצהר על מעצר שווא

תושב יצהר יפוצה ב-7,000 ש"ח בגין מעצר שווא שנבע מרשלנות המשטרה

  • כ"ב כסלו תשע"ה - 19:00 14/12/2014
גודל: א א א
שוטרים ביצהר
שוטרים ביצהר

רשמת בית משפט השלום בירושלים סיגל אלבו פסקה השבוע פיצויים בסך 6,000 ש"ח ו-1,000 ש"ח נוספים הוצאות משפט אותם תשלם המשטרה לידידיה זליג, תושב יצהר שנעצר במעצר שווא.

האירוע התרחש לפני כעשרה חודשים. זליג, נשוי טרי שעבר ליצהר ימים ספורים קודם לאירוע, עוכב בשעה 21:45 לערך במחסום משטרתי שהוקם בצומת יצהר "במסגרת מבצע כנגד הפשיעה הלאומנית", כלשון המשטרה.

השוטרים ביקשו ממנו ומשאר נוסעי הרכב בו שהה תעודות זהות וכעבור זמן קצר הודיעו לו כי הוא מעוכב לתחנת אריאל. לדבריו השוטרים סירבו לאמר לו ולאשתו מדוע הוא מעוכב, וסירבו למסור את מספריהם האישיים.

זליג נלקח לתחנת המשטרה וכעבור כשעה וחצי הוגיע לו קצין משטרה כי הוא עצור משום שלא התייצב לדיון שנערך בעניינו בבית המשפט בתיק המתנהל נגדו בגין הפגנה בה השתתף. זליג המופתע הסביר שוב ושוב לשוטרים כי כלל לא הוזמן לדיון ודרש לשחררו, אולם הוא נלקח לתא מעצר ובהמשך נחקר בגין אי התייצבותו בבית המשפט, חקירה תמוהה ביותר שבדיעבד מסתבר כי נועדה להצדיק את מעשי השוטרים שככל הנראה כבר הבינו כי נקטו במעצר שווא.

רק בסביבות השעה 11:00 בבוקר, לאחר כ-12 שעות מעצר, הוא שוחרר לביתו לאחר שנמסרה לו הזמנה לדיון, דבר שיכלו השוטרים לבצע באופן מיידי מבלי לעצור אותו.

זליג הגיש תביעה על מעצר שווא כנגד המשטרה, וזו בתגובה הודיע כי אכן מדובר במעצר שווא, אך הסכימה לפצותו בסך של 1,000 ש"ח בלבד, דבר שאינו מתיישב עם פסיקות רבות במקרים דומים.

לפני כשבוע התקיים דיון בעניין שם טען נציג המשטרה כי זליג אשם במצב משום שלא העביר את כתובת מגוריו מרמת השרון ליצהר ומסיבה זו נטען כי לא הגיע לביתו הזימון לדיון. הסברו המגובה בחוזה שכר הדירה, על כך שעבר ליצהר שלושה ימים בלבד קודם המעצר, הביא במבוכה את נציג המשטרה.

בסופו של דבר קבעה השופטת כי עיכובו של זליג נעשה לפי חוקי המדינה שכן השוטרים טענו כי החלה במקום העיכוב התקהלות ולכן נדרשו להביאו לתחנת המשטרה. זליג מצדו טען כי מדובר בשקר. בשל קביעת השופטת נפסקו לו פיצויים של 7,000 ש"ח בלבד, סכום נמוך יחסית למצופה במקרה שכזה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד