בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי מפחד משלט הקורא לסירוב פקודה?

שוטרי מג"ב תולשים פעם אחר פעם שלט שהוצב סמוך לישיבת עוד יוסף חי. התושבים: "מדהים לראות איך קצינים גויים מכריחים שוטרים יהודים לריב עם אחיהם"

  • ו' טבת תשע"ה - 21:01 28/12/2014
גודל: א א א

כבר עשרה חודשים שישיבת עוד יוסף חי ביצהר משמשת כבסיס מג"ב לאור צו תפיסה של אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, בהוראת שר הבטחון יעלון.

בסוף השבוע האחרון תלו נערים שלט גדול מעל כביש הגישה לישיבה, ועליו נכתב "סרבו לחילול הקודש", מתוך קריאה לשוטרי המג"ב שלא ליטול חלק בגזילת הישיבה. מאז השתלטו כוחות מג"ב על בית המדרש, ניסו התלמידים ותושבים מיצהר לשוחח עם השוטרים, ורבים מהם אכן הביעו צער על המשימה אותה הם מבצעים.

"סרבו פוקדה" שלט המופנה לשוטרי המג"ב ביצהר

אולם השוטרים, אשר רבים מהם דרוזים וערבים, לא אהבו את השלט, וכמה שעות לאחר שנתלה תלשו אותו השוטרים והחרימו אותו בניגוד לחוק.

הבחורים תלו שוב שלט דומה, וביום חמישי בלילה שוב הגיעו שוטרים למקום ותלשו את השלט. תושבים שהגיעו למקום דרשו לדעת מדוע תלשו השוטרים את השלט, אולם בתגובה היכו השוטרים את אחד התושבים שצילם אותם, וקצין מג"ב גוי ביקש לעצור אותו בחשד ל"תליית שלט בלתי חוקי".

בהמשך הוא שוחרר, והשוטרים המשיכו להתעמת עם התושבים ולאיים בריסוס גז לעברם. התושבים ציינו כי שוטר מג"ב יהודי שהיה בג'יפ, עמד בצד והתנצל על מעשי חבריו הדרוזים והערבים שאיימו על התושבים והיכו חלק מהם.

"סרב לפקודת גזלת הישיבה". שלט המופנה לשוטרי המג"ב ביצהר

"היה מאוד עצוב לראות כיצד השוטר היהודי עומד חסר אונים אל מול המפקד הגוי שהחליט לריב עם התושבים", אמר אחד הנוכחים במקום בשיחה עם הקול היהודי. "זהו מצב אבסורדי שבמדינת ישראל קצינים ומפקדים גויים מחללים בית מדרש ודורשים מפקודיהם היהודים להתעמת עם תושבים יהודים. אנחנו מקווים שהלב היהודי יתעורר בקרב השוטרים והם יסרבו לפגוע בקודשי ישראל ויזכרו שהם בצד היהודי".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד