בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סרב להכיר בסמכות ביהמ"ש ויישאר במעצר

צעיר כבן 20 מגבעות בנימין נעצר בעקבות צו הבאה ומאז מסרב להכיר בסמכות בית המשפט ודורש להשפט בפני בית דין תורני. "החוק היחיד שמחייב אותנו הוא חוק התורה", אמרו חבריו. "אנו גאים בו על כך שמוכן לשלם את המחיר על הנאמנות לתורה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט' טבת תשע"ה - 11:33 31/12/2014
גודל: א א א
בית משפט השלום בירושלים (הקול היהודי)
בית משפט השלום בירושלים (הקול היהודי)

שופטת בית משפט השלום לנוער בירושלים, ג'ויה סקפה שפירא, החליטה אתמול (שלישי) לעצור צעיר מבנימין עד לתום ההליכים נגדו, וזאת עד שיסכים למלאות אחר תנאי השחרור שהציבה בפניו.

לעצור, המתגורר בגבעת גאולת ציון שבגוש שילה, מיוחסים מספר כתבי אישום בנושאים לאומניים. הוא נעצר בתחילת השבוע בביתו בעקבות צו הבאה שהוציא נגדו בית המשפט בירושלים. מאז, הוא מסרב להכיר בסמכותו של בית משפט לשפוט אותו. העצור אף הצהיר בדיון כי הוא מעוניין להישפט בפני בית הדין לענייני העם ומדינה ברשתו של הרב ישראל אריאל.

בתגובה, הורתה השופטת שפירא כי על הצעיר להפקיד סכום על סך 9,000 ₪, התחייבות להתייצב בפני דיונים והפקדת ערבות צד ג' בידי שני ערבים על סך 10,000 ₪ כל אחד. כאמור, הצעיר, שיוצג בדיון על ידי עורך הדין איציק בם, סרב להכיר בסמכות בית המשפט ונשאר במעצר.

חבריו של הצעיר תומכים בהחלטתו להישאר במעצר ואומרים כי "הוא לא היחיד, הוא משקף ציבור גדול מאד של יהודים, שאינם מכירים בסמכותם של חוקים שאינם חוקי התורה הקדושה, ושל שופטים שהם עצמם עבריינים ופסולים לעדות על פי התורה", אמרו היום חבריו. "החוק היחיד שמחייב אותנו הוא חוק התורה, אנחנו גאים בו על כך שמוכן לשלם את המחיר על האמת והנאמנות לתורה".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד