בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי מנע הדיון על תפיסת הישיבה?

ח"כ פרוש ביקש לקיים דיון בוועדת חוץ וביטחון על חילול ישיבת 'עוד יוסף חי'. עד היום בקשתו לא נענתה, ומפתיע לגלות מדוע

  • אברהם שפירא
  • ט' טבת תשע"ה - 21:42 31/12/2014
גודל: א א א

בערב פסח שעבר השתלטו כוחות מג"ב על בית המדרש של ישיבת "עוד יוסף חי" שביצהר, וזאת כצעד ענישה כנגד התושבים שמחו על מסע הרס בישוב.

בר"ח אייר, זמן קצר לאחר מכן, פנה חה"כ הרב מאיר פרוש מסיעת יהדות התורה, במכתב ליולי אדלשטיין, יו"ר הכנסת, ובו בקשה לקיים "דיון דחוף בוועדת חוץ ובטחון בנושא השתלטות צה"ל על בית הכנסת ובית המדרש בישוב יצהר". פרוש ציין כי "הפיכת הישיבה לבסיס צבאי הינה פגיעה חמורה על פי תורת ישראל בקדושת בית הכנסת ובית המדרש, כאשר מדובר במעשה תקדימי מסוגו מאז קום המדינה, אשר מהווה חציית גבולות ברורה". לפיכך הוא מבקש "לכנס בדחיפות את ועדת חוץ ובטחון יחד עם האישים הנוגעים בדבר בכדי לדון במעשה זה והשלכותיו".

לאחר שלא הגיע מענה למכתב, וח"כ זאב אלקין נכנס לשמש כיו"ר וועדת חוץ וביטחון, המשיך הרב פרוש ופנה אליו כעבור מספר שבועות, וחזר על בקשתו לקיים דיון דחוף בוועדה. למכתב זה אמנם הגיע תשובה, חודש מאוחר יותר. במכתב מפנה ח"כ אלקין את הדיון ליו"ר ועדת המשנה לענייני איו"ש, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי. לדברי אלקין "הנושא רלוונטי לוועדת המשנה שלו" (=של יוגב). מיד לאחר מכן נכנסה המדינה לסחרור הביטחוני שכלל את חטיפת הנערים ומבצע צוק איתן, מה שלא הפריע למערכת הביטחון להמשיך להחזיק כוחות מג"ב בתפיסת מבנה הישיבה וחילולו.

ח"כ מוטי יוגב בועדת משנה לענייני איו"ש שבועדת חוץ ובטחון בכנסת

עם סיום מבצע צוק איתן הזכיר ח"כ פרוש לח"כ מוטי יוגב מספר פעמים את הצורך לקיים דיון בוועדה.

במקביל, במהלך חודש אלול, פנה ח"כ פרוש במכתב ישירות לשר הביטחון, בוגי יעלון ובו דרש להפסיק את תפיסת הישיבה. במכתב הוא מציין את העוול שנגרם לאנשי הישיבה בשיבוש סדרי הישיבה, מלבד הפגיעה החמורה בקדושת בית הכנסת ובית המדרש שנעשתה תוך שימוש לא צודק בסמכות השלטון. הוא מזכיר גם את מחאת הרבנים הרבים שחתמו על גילוי דעת שיוצא נגד תפיסת מבנה הישיבה.

לאחרונה, לאחר ההארכה הנוספת של הצו, שמיד אחריה נפלה הממשלה והתחילה ההיערכות לבחירות חדשות, לא נותר לאנשים שבסביבתו של הרב פרוש אלא לתהות כיצד זה ממשיכים העוול והחרפה כלפי קדשי ישראל.

פנינו לח"כ מוטי יוגב, אלקין ואדלשטיין ושאלנו כיצד דווקא חברי הכנסת מהליכוד ומהבית היהודי, המדברים על שמירה על קדשי ישראל וההתיישבות בכל חלקי הארץ, הם שהפנו כתף קרה ומנעו דיון בוועדת החוץ והביטחון הכנסת בתפיסה התקדימית של הישיבה. מחברי הכנסת אלקין ואדלשטיין לא נמסרה תגובה.

"חילול קודשי ישראל". שוטרים בכניסה לבית המדרש

ח"כ מוטי יוגב טען בתגובה כי הדיון לא נערך, וזאת בשל בקשה ממועצה אזורית שומרון: "ח"כ מוטי יוגב קיבל את הבקשה ופנה להנהלת ועדת חוץ וביטחון על מנת לקיים דיון בנושא", מסר דוברו של יוגב. "הדברים נעשו מול הגורמים האזרחיים הרשמיים: מועצה אזורית שומרון, שבהתאם לבקשתם, אל מול 13 דיונים חשובים נוספים בעדיפות עליונה ומצילת חיים - נדחה הדיון".

פנינו למועצה האזורית שומרון ושאלנו מדוע ביקשו מח"כ מוטי יוגב למנוע את הדיון על תפיסת הישיבה. מהמועצה נמסר כי למיטב ידיעתם דווקא התקיים דיון, וטענו כי לא ביקשו כזו בקשה. "למיטב ידיעתנו התקיים דיון בוועדת המשנה בראשות ח"כ מוטי יוגב", מסרה דוברת המועצה. בנוגע לטענה כי המועצה ביקשה מיוגב שלא לקיים דיון בעניין נמסר מהמועצה: "כמובן שלעולם לא ביקשנו בקשה מסוג זה". יש לציין כי בניגוד לתגובת המועצה, לא התקיים דיון בוועדה.

מישיבת עוד יוסף חי נמסר בתגובה: "אנחנו מודים מאד לחבר הכנסת הרב מאיר פרוש, ומעריכים את מאמציו להפסיק את חילול בית המדרש. ישלם ה' – המבקש את נרדף – את משכורתו כפולה מן השמים! נקוה שהאחראים על מעשה העוול יתעשתו ויפסיקו את המעשה הנפשע, ושוטרי מג"ב יוכלו להפסיק לעשות את מעשה תפיסת הישיבה, מעשה שהם לא מעוניינים בו ורק פחד השררה מונע מהם לסרב לעשותו".

בישיבה מוסיפים: "נזכיר לשוטרי מג"ב שאלה ששולחים אותם לחלל את קדשי ישראל הם אותם אנשים וגופים שכולאים את שוטרי המג"ב ואת חיילי צה"ל ומעמידים אותם למשפט פלילי בעקבות מעשים של הצלת חיי יהודים במהלך השרות הצבאי".

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד