בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבי טען בעלות על קרקע וחויב לשלם

תרגיל מקורי של המועצה המקומית קרית ארבע, חייב את ג'עברי, מחבל שישב בעבר בכלא וטוען בעלות על קרקע עליה נבנה בית הכנסת 'חזון דוד', לשלם עשרות אלפי שקלים דמי ארנונה. "מסמך זה אינו מהווה אישור בעלות על הקרקע", ציינו במועצה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ב' שבט תשע"ה - 16:59 22/01/2015
גודל: א א א
בית הכנסת חזון דוד בחברון (ארכיון)
בית הכנסת חזון דוד בחברון (ארכיון)

בית הכנסת 'חזון דוד' השוכן בין קרית ארבע לשכונת גבעת האבות בחברון, קיים כבר קרוב ל-14 שנים ומתקיימות בו תפילות מידי שבת. מאז, מידי פעם מגיש ערבי מחברון עתירה לבג"ץ בטענה שהקרקע עליה נבנה בית הכנסת, שייכת לו.

העותר, עבד אל-כרים ג'עברי, השליך בעבר מטען חבלה לעבר כוח צה"ל בחברון וגרם לפציעתם של שלושה חיילים. מאז ישב ג'עברי תקופה קצרה במאסר, אך שוחרר בהמשך במסגרת עסקת ג'יבריל. הוא טוען לבעלות על הקרקע, ובשל כך, מידי פעם מגיעים כוחות צה"ל, מנהל אזרחי ומשטרה, ומחריבים את בית הכסת, שנבנה מחדש על ידי תושבי האזור.

חוייב לשלם עשרות אלפי שקלים. המחבל עבד אל-כרים ג'עברי

בית המשפט קבע כי המחזיק במבנה צריך להחריב אותו, אך עד היום לא נמצא אדם כזה. בשל כך, זמן רב שהמבנה עדין עומד על תילו.

שטח האדמה נמצא בתחום שיפוטה של המעוצה המקומית קרית ארבע, וזאת בדרך מקורית למדי, פנתה למחבל ג'עברי ודרשה כי ישלם סך של 88,200 שקלים דמי ארנונה על השטח עליו הוא טוען בעלות. "לפי מסמכים שהגיעו אל המועצה כחלק מפנייתך לבג"ץ, הנך טוען לבעלות על חלקה בין קרית ארבע לגבעת האבות", כתבו במועצה למחבל. "כידוע לך, שטח זה בתחום השיפוט של המועצה המקומית. "על פי החוק, אי הסדרת התשלום תגרור קנסות וריביות וכן עיקול השטח בטאבו. עיקול בטאבו יהווה מכירת הקרקע על ידך למועצה". בסיום המכתב צוין, כי "מסמך זה אינו מהווה אישור בעלות על הקרקע".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד