בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גליק יפוצה בכחצי מיליון ש"ח

תביעה שהגיש יהודה גליק כנגד המשטרה על הרחקתו מהר הבית לשנתיים, הגיעה לסיומה. "מותר להתפלל באופן גלוי בהר הבית, במידה ואינו מהווה סכנה ציבורית"

  • אברהם שפירא
  • י"א אדר תשע"ה - 11:20 02/03/2015
גודל: א א א
יהודה גליק בהר הבית (יחצ) (יחצ)
יהודה גליק בהר הבית (יחצ) (יחצ)

בית משפט השלום בירושלים פסק אתמול (ראשון) על משטרת ישראל לשלם פיצויים בסך של כחצי מיליון שקלים ליהודה גליק.

גליק תבע את המשטרה תביעת פיצויים ונזיקין בעקבות צו שהוצא נגדו ואסר עליו להיכנס להר הבית לתקופה של שנתיים. בנוסף קיבל גליק פיצוי של כ-150 אלף שקלים בגין הוצאות משפט.

תחילת הפרשייה בשנת ה'תשע"א, אז תועד גליק בכתבה של ערוץ 10 כשהוא אומר תפילת 'עלינו לשבח' בהר הבית מבלי שיבחינו בכך ערביי ה'וואקף' והשוטרים. שלושה ימים לאחר מכן הוצא הצו כנגדו עד לשנת תשע"ג באותו תאריך בו עלה להר ותועד שנתיים קודם. יש לציין כי גליק התפרנס אז מסיורים יום-יומיים בהר הבית ועלה למקום מדי יום בתור פעיל מרכזי לעידוד יהודים לעלות להר.

בפסק הדין תוקפת השופטת אביב מלכה את המשטרה בכך שהשתמשה בדרך שרירותית והרחיקה את גליק על אף שהאחרון לא עבר על החוק ועל הוראות המשטרה שכן מותר להתפלל באופן 'גלוי' בשטח הר הבית כל עוד מעשה זה אינו מהווה סכנה ציבורית ואינו נעשה בדרך הפגנתית. "אין מחלוקת כי גם לאחר האירוע לא היו לו כל השלכות ותוצאות ביטחוניות" כתבה השופטת. "התרשמותי היא כי האיסור על התובע לעלות להר הבית נעשה ללא שיקול ראוי, בשרירות. אין לכך ולא כלום עם מעשיו של התובע עצמו שלא הצדיקו כלל ועיקר את "העונש" שקיבל".

הר הבית (תמר ירדני)

המשטרה לא הציגה בפני השופטת מסמך בו נכתבו הנהלים האמורים בהר הבית, ובכך לדברי השופטת, העידה על מחדל חמור של המשטרה.

יהודה גליק הגיב לפסק הדין ואמר, כי "אמנם טחנות הצדק טוחנות לאט מאוד, אבל בשורה התחתונה חשף כאן בית המשפט את האמת הערומה והכואבת: משטרת ישראל נקטה במדיניות אכזרית רבת שנים. היא התעמרה ביהודים העולים להר הבית ונהגה בהם בשרירותיות אטומת לב. היא לא נהגה כלפינו בדרך שבה צריכה לפעול משטרה במדינה דמוקרטית והתמידה בהתנהלות המפלה וחסרת הצדק משך שנים רבות. אבל לא לעולם חוסן, ורבים מבינים היום עד כמה חמורה התנהלות המשטרה. במקום להגן עלינו מפני הגורמים האסלאמיים האלימים הוסיפה המשטרה חטא על פשע באופן מודע בהתייחסה אל היהודים שומרי החוק, קרבנות האלימות, כאילו הם הפושעים. כולי תקווה שהפסק הזה ישמש תמרור אזהרה לרשויות החוק להיות נאמנות לצדק ולא לעשות שימוש מושחת בכוחן".

"לצערי המציאות הוכיחה כי התנהגות זאת של המשטרה שימשה כרוח גבית למחבל שניסה לקפח את חיי", הוסיף גליק.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד