בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מלמדים את לפיד מהי חברתיות אמיתית"

ביצהר הגיבו לדבריו של יאיר לפיד ופרסמו סרטון שמציג "חברתיות אמיתית" ביו"ש

  • כ"ד אדר תשע"ה - 15:20 15/03/2015
גודל: א א א
טובי מזמין את לפיד לבקר ביצהר (מתוך הסרטון)
טובי מזמין את לפיד לבקר ביצהר (מתוך הסרטון)

בישוב יצהר בשומרון, פרסמו סרטון ביוטיוב המגיב לדבריו של השר לשעבר יאיר לפיד ('יש עתיד') שאמר כי "איפה שהוא, בין איתמר ליצהר, קבור הכסף".

בסרטון שפרסמו, אומר דובר הישוב עזרי טובי, כי "לפיד בנה קמפיין שלם מדמגוגיה והכפשה... לפיד וחבריו מדברים על חברתיות, אך מי שבעיקר מיישם אותה בפועל, זה ציבור המתיישבים ביו"ש. כמויות הגמ"חים, אחוזי התגייסות לצה"ל, אלטרואיזם והנתינה נמצאים בציבור הנפלא הזה בצורה נדירה", הוא אומר ומזמין את לפיד להגיע לסיור ביצהר ולצפות בדוגמאות של תרומה וסיוע מתוככי הישוב הקטן ו"ללמוד שיעור קטן בחברתיות אמתית".

תרם כילייה ליהודי שאינו מכיר. אברהם רחמים בבית החולים (דובר יצהר)

בראשונה מציג טובי את אברהם פרינדלנדר, נשוי ואב לחמישה הלומד לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית ומתנדב במחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים הרצוג בירושלים. שניה מופיעה בתיה שטרן, אם לשמונה המפעילה מזה עשרים שנה את סניף 'עזר מציון' ביישובי גב ההר בהתנדבות מלאה.

לאחר שטובי מציג את התלמוד תורה, בו מתחנכים ולומדים כ-200 ילדים בקרוואנים, הוא מביא את סיפור תרומתו של אברהם רחמים, בן 35, אב לחמישה ילדים, שטרם לאחרונה כלייה למושבניק מהצפון שכלל לא הכיר קודם לכן. בהמשך הוא מציג את נריה ריינוס בן 17, שגדל ולמד ביצהר. הוא מתנדב בעמותת 'עת לעשות' בנתניה ועושה פעילויות לילדים נכים וחולים, וכמו כן הוא מתנדב בעמותת 'חברים לרפואה'.

בהמשך מציג טובי את מבנה המזכירות "המפואר" של הישוב, את איציק סנדרוי וגולן איבגי המפעילים פינה חמה לחיילים בהתנדבות, ואת משפחת שמעון הנמנית על שלושת משפחות האמונה בישוב.

"כן, לפיד, ביצהר וביו"ש גרים אנשים נפלאים, בעלי משפחות, שעובדים לפרנסתם ותורמים המון למדינה", אומר טובי לסיום.

לצפייה בסרטון, בו מופעים תושבים ותושבות הישוב, לחץ כאן»

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד