בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עיריית ירושלים: נתניהו מקפיא בניה

לדברי העירייה ומשרד הבינוי, אין כל סיבה - תכנונית ומקצועית, לעיכוב הרחבת העיר. מדובר בתכנית בניה ממערב לשכונת הר חומה בירושלים

  • אברהם שפירא
  • ה' ניסן תשע"ה - 17:43 25/03/2015
גודל: א א א
שכונת הר חומה (ויקיפדיה)
שכונת הר חומה (ויקיפדיה)

בעיריית ירושלים ובמשרד השיכון והבינוי, מאשימים כי תכנית לבנייה בשכונת הר חומה בירושלים מתעכבת על ידי ראש הממשלה ומשרדו, וזאת בניגוד למה שהבטיח נתניהו ערב הבחירות כשאמר כי "נמשיך לבנות בירושלים. נוסיף בה אלפי יחידות דיור ומול כל הלחצים נתעקש להוסיף ולפתח את בירת הנצח שלנו".

גורמי תכנון אמרו ל-ynet כיהתוכנית לא מקודמת בשל "הרגישות המדינית" וטענו כי לא התקבל אישור מלשכת ראש הממשלה לקיים דיונים תכנוניים. ממשרד הבינוי, היוזם את התוכנית, אף נמסר בהתייחסות רשמית כי "אין חסם מקצועי או תכנוני שלא מאפשר את קידום התוכנית ולכן אין סיבה מקצועית ל'הקפאת' התוכנית". מנגד, בלשכת ראש הממשלה מכחישים את טענות עיריית ירושלים ומשרד הבינוי ואומרים כי התוכנית כלל לא הוצגה להם.

שטח התכנית (באדיבות מערכת GIS עיריית ירושלים )

מדובר בתכנית בניה שממקומת ממערב לשכונת הר חומה. התוכנית היא תוכנית שלדית שמכונה "הר חומה ה'", או "חומת שמואל ה'" שממנה אמורות להיגזר בעתיד תכניות בניין עיר סטטוטוריות, כשבעתיד ייתכן שנפח הבנייה אף יגדל לכ-2,000 יחידות דיורוירחיב את העיר.

ממשרד הבינוי נמסר בתגובה: "משרדנו מקדם תכניות בנייה בירושלים. אין חסם מקצועי או תכנוני שלא מאפשר את קידום התכנית ולכן אין סיבה מקצועית ל'הקפאת' התוכנית. בעניין הטענות על דחיית הדיון בעקבות הנחיית לשכת ראש הממשלה, יש לפנות ללשכת ראש הממשלה על מנת לקבל הבהרות אם אכן ניתנה הוראה להקפאת התכנית".

מעיריית ירושלים נמסר: "מכיוון שהתוכנית ירדה מסדר היום של הוועדה המחוזית במשרד הפנים היא הורדה מסדר היום של הוועדה המקומית (בעיריית ירושלים)". בתשובה לשאלה מדוע התוכנית לא תדון השבוע בועדות התכנון, נמסר מהעירייה כי יש לפנות למשרד הפנים, שם מסרו באופן לקוני כי "התוכנית לא הייתה אמורה לעלות לדיון בשבוע הבא".

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "תוכנית 'חומת שמואל (הר חומה) ה'' לא הועברה ללשכת ראש הממשלה. לגבי תוכניות אחרות שלא הועלו השבוע יתקיים דיון בנושא אחרי הקמת הממשלה החדשה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד