בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התלמידים לשוטרים: "סרבו פקודה ליצר הרע"

בישיבה עוד יוסף חי מזכירים מידי שבוע התלמידים לשוטרי המג"ב עבור מה התגייסו ומסבירים להם את חשיבות סירוב הפקודה לחילול המקום הקדוש. "גם כשנראה שלא פועל, זה מחלחל לאט-לאט. כשזורעים אצל יהודי אחד, לפעמים הנביטה מתרחשת אצל יהודי אחר"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"א ניסן תשע"ה - 21:00 31/03/2015
גודל: א א א
אביחי אביעזר
אביחי אביעזר

מאז נתפס מבנה ישיבת עוד יוסף חי ביצהר בידי צה"ל והפך לבסיס מג"ב, הגיעו לבקר במקום רבנים, חברי כנסת שונים ואישי ציבור. תלמידי הישיבה עצמם, לא הפסיקו מלימוד התורה "שאינה משועבדת למבנה או תקציב", כדבריהם, ומאז הם לומדים במבנה ארעי שנבנה עבורם סמוך לפנימיות הישיבה.

בין כותלי בית המדרש הגדול, נדם קול התורה, אך מידי יום שישי מגיעים מספר תלמידים לאזור הסמוך לבניין הישיבה, ומשוחחים עם השוטרים במקום בענייני עבודת ה' ו"סירוב פקודה" ליצר הרע. "לצאת מהמסגרת של החיים שלי, מהטבע שאליו אני נמשך, ולעשות מה שאני חושב שזה נכון כי כך הקדוש ברוך הוא רוצה, זה נקרא סירוב פקודה", מסביר אביחי אביעזר, אברך בישיבה המקפיד מידי שבוע לדבר עם השוטרים. "בתודעה שלי, כשאני מקיים מצווה אני בעצם מסרב פקודה לחיים הטבעיים שלי. כשאני בא להגיד לשוטרים שיסרבו פקודה, אני בעצם אומר להם 'בואו נסרב ביחד ונעשה רק מה שה' רוצה מאתנו'".

|שנה לתפיסת הישיבה ביצהר:
רבנים לחיילים: "אסור להשתתף בתפיסת הישיבה"
"אפשר לומר בבטחה: הממסד לא הצליח"
"מסבירים להם שצריך להתגבר על היצר הרע". שוטרים בבית המדרש (הקול היהודי)

"מאז הגירוש מגוש קטיף אנחנו עוסקים בהפצת סירוב הפקודה בהוראת הרב יצחק גינזבורג. בשבת הראשונה לאחר תפיסת הישיבה, דיברו רבני הישיבה עם השוטרים ובזמן האחרון התחלנו לעבוד על זה באופן קבוע מול השוטרים בישיבה", ממשיך אביעזר ומציין "כשזורעים זרע בלבו של יהודי אחד, זה יכול לנבוט דווקא בליבו של יהודי אחר. גם אם נראה לך שמה שאמרת לא פעל בכלל, זה פועל על ללבות של יהודים אחרים".

| "אף אחד לא מעלה על דעתו לחלל מקום "קדוש" לערבים"

"בדרך כלל אנחנו מסבירים לשוטרים שהם התגייסו כדי לעזור ולהגן על היהודים ולא לפעול נגדם וגם אומרים להם שאסור לעשות עבירות, כמו לגזול בית מדרש או לחלל מקום קדוש. לשוטרים יהודים אנחנו מסבירים שה' נתן לנו את הארץ הזו ומה שמייחד אותנו זה מה שה' אומר ולא דברים אחרים. גם לגויים אנחנו מסבירים שאסור להם לגנוב ולחלל מקום קדוש. מג"בניק דרוזי אמר לי שהם בעצמם באו למג"ב כדי להגן על יהודים, לכן אני יכול להגיד גם להם אותו דבר, שלא יפעלו נגד יהודים, נגד מה שלמטרתו התגייסו".

אביעזר מציין כי לפעמים השוטרים מגיבים לטענותיו ושואלים כיצד לטעמו צריך לפעול כדי "שהבחורים שלומדים כאן בישיבה לא יעשו בלאגן". אביעזר מגיב גם הוא בשאלה "המעשים הכי גרועים שמאשימים בהם את תלמידי הישיבה כאן, אינם מתקרבים למה שעושים הערבים בחווארה. בכל זאת, אף אחד לא חשוב להעניש את הערבים בצורה קולקטיבית או לחלל להם מקום "קדוש". פתאום כשמדובר ביהודים הפתרון הוא לחלל מקום שקדוש באמת?".

"אסור לחלל את המקום הקדוש". מיטות באחד מכיתות הלימוד

אביעזר מציין שני תרחישים אפשריים כשהוא מגיע לדבר עם השוטרים. "כשהמפקד הדרוזי שלהם נמצא, הם לא עונים כי הוא אוסר עליהם ואז האירוע דומה למונולוג, הצגת יחיד. אבל כשהוא לא נמצא, הם מגיבים ומציגים את עמדתם. כולם שם מסכימים שזה לא לטובת היהודים אך אף אחד לא אמר לי שאני צודק ומעכשיו הוא עוזב את המקום. אני חושב שהם מסכימים איתנו ולאט-לאט זה מחלחל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 22 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד