בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוטרי צפת במבצע "הקש בדלת"

מאז עבר מאיר אטינגר להתגורר בצפת, מצאו שוטרי העיר משימה חדשה: בביתו של הצעיר שגורש מהשומרון ביקרו השוטרים 15 פעמים ב-15 ימים בלבד

  • מערכת הקול-היהודי
  • ז' אייר תשע"ה - 22:00 26/04/2015
גודל: א א א
משטרת צפת (משטרת צפת)
משטרת צפת (משטרת צפת)

קרוב לחודשיים חלפו מאז גורש מאיר אטינגר (23) מביתו שבגבעת רונן בשומרון בצו מנהלי עליו חתם אלוף פיקוד המרכז דאז, ניצן אלון, וכבר חודש הוא מתגורר בצפת, זאת בעקבות צו מנהלי נוסף עליו חתם כנגדו אלוף פיקוד העורף דאז, איל איזנברג, האוסר עליו לשהות בתחומי ירושלים. כמו כן, הצו אוסר על אטינגר ליצור קשר עם שישה מחבריו ומחייב אותו לשהות בתנאי מעצר בית בשעות הלילה.

בצו המנהלי הורה מפקד פיקוד העורף לאטינגר להתייצב פעם בשבוע בתחנת המשטרה הקרובה לביתו, ועל כל מעבר דירה לדווח לתחנת המשטרה הקרובה. בתחילה לא הבינו שוטרי משטרת צפת מה עליהם לעשות, אך מהר מאוד הוסבר להם, ככל הנראה מגורמים במחוז ש"י או בשירות הבטחון הכללי, את התפקיד המוטל עליהם, והללו החלו לאיים ולהטריד את אטינגר.

מאז, ביקרו שוטרי משטרת צפת לפחות 15 פעמים בביתו של אטינגר, רכז השב"כ ורכז המודיעין ערכו עבורו שיחות אזהרה ואיומים וחברים שהגיעו לבקרו גילו שעוקבים אחריהם.

עוד בנושא מאיר אטינגר:
בתחנות המשטרה מתוסכלים: "צו מנהלי??"
אטינגר לבג"ץ: "אתם פוגעים בשלום הציבור ובביטחונו"
"יוצאים לשליחות להרחיב את הפעילות"

מאיר אטינגר (יהודה פרל)

לפניכם יומן האירועים עד כה:

ה' ניסן, יום רביעי: אטינגר עובר עם אשתו והריהוט שהביאו איתם מגבעת רונן, להתגורר בצפת. הוא מודיע לתחנת המשטרה הקרובה על מעבר הדירה, אך הם אינם מבינים על מה הוא מדבר.

י"ב ניסן, יום רביעי: אטינגר מתייצב בתחנת המשטרה בצפת, כפי שהורה לו הצו המנהלי. לאחר שחתם בפני שוטר שב לביתו.

כ' ניסן, יום חמישי: אטינגר מתייצב בתחנת המשטרה בצפת, כפי שהורה לו הצו המנהלי. לאחר שחתם בפני שוטר שב לביתו.

כ"ג ניסן, יום ראשון: עם סיום חג הפסח, שוטרים דופקים על דלת ביתו של אטינגר ומציגים את עצמם כ"דוד, חבר של מאיר". מאיר פותח את הדלת והללו מתחילים לבצע חיפוש מקיף בביתו, ללא צו חיפוש מבית המשפט, תוך שהם מפזרים את רכושו וגורמים לבלאגן. בסיום החיפוש, השוטרים עוזבים את הבית ללא שמצאו דבר. אטינגר מציין כי מיד לאחר הפשיטה מפתח הבית שהיה בחור המנעול נעלם ממקומו...

כ"ד ניסן, יום שני: 19:00, רכז המודיעין ורכז שב"כ, יחד עם שוטרים, דופקים על דלת ביתו של אטינגר ומבקשים לשוחח עמו. אטינגר מסביר שהוא עסוק כעת ואין לו זמן לשוחח איתם. השוטרים עוזבים את הבית לא לפני שמבטיחים: "נבוא בהמשך הלילה".

23:00, דפיקות חזקות על דלת הבית. המתדפקים מציגים עצמם כשוטרים ומצהירים כי יש להם דף להעביר לאטינגר. לבקשתו, הם מעבירים את הדף מתחת לדלת ולהפתעתו מבחין אטינגר כי הוא מוזמן לחקירה ליום המחרת בתחנת משטרת צפת.

כ"ה ניסן, יום שלישי: 10:00 בבוקר, אטינגר נחקר בידי חוקר במשטרת צפת בטענה שהפר את תנאי מעצר הבית בהם היה נתון, זאת מכוון שלא פתח את הדלת לקצין המודיעין שהגיע בליל אמש. לאחר חקירה, בה הסביר אטינגר כי מעצר הבית מתחיל בשעה מאוחרת יותר, העביר רכז המודיעין שיחת אזהרה ואיומים לאטינגר ולאחריו רכז שב"כ שוחח אף הוא עם אטינגר תוך כדי שהוא מאיים. "אם אתה רוצה שקט, תתנהג בשקט. אם אתה לא רוצה שנפגע לך בנישואין ובזוגיות, אז אל תעשה בלאגן". לאיומים הוסיף רכז השב"כ מספר השפלות והבטיח "אני לא רוצה לראות אותך יותר. פעם הבאה נדבר מאחורי דלתות".

1:00 בלילה, שוטרים דופקים על הדלת ומוודאים שאטינגר שוהה בביתו.

כ"ו ניסן, יום רביעי: 1:00 בלילה, שוטרים דופקים על הדלת ומוודאים שאטינגר שוהה בביתו.

כ"ז ניסן, יום חמישי: 1:00 בלילה, שוטרים דופקים על הדלת ומוודאים שאטינגר שוהה בביתו.

כ"ח ניסן, ליל שבת: 1:00 שוטרים דופקים על הדלת ומוודאים שאטינגר שוהה בביתו.

כ"ט ניסן, שבת קודש: מוצאי שבת, שני נערים צועדים בצפת בדרכם לביתו של חברם, אטינגר, בכדי ללון אצלו בלילה. באחד מרחובות העיר, עוכבו שני נערים בידי שוטרי משטרת צפת. "היכן אתם ישנים?", שאלו השוטרים. הנערים, שידעו את יחס המשטרה לאטינגר, אמרו כי הם ישנים בישיבת ההסדר. השוטרים מיהרו לשאול בשנית "אתם לא ישנים אצל איזה חבר?". בהמשך, הבחינו השוטרים כי בחיקם של השניים נמצא שק שינה צבאי. בשל כך, נחקרו השניים זמן רב בטענה של החזקת רכוש צבאי...

1:00, מוצ"ש, מגיעים שוטרים לביתו של אטינגר, אותם שוטרים שעיכבו את חבריו, ומוודאים שהוא ממלא אחר תנאי מעצר הבית.

ל' ניסן, יום ראשון: אטינגר סיים את יום העבודה ובדרכו לביתו שבצפת פספס את האוטובוס. אטינגר פנה לטרמפיאדה הסמוכה ובתומו התקשר למפקד תחנת המשטרה בצפת והסביר לו את מצבו, תוך שהוא מציין כי לא יספיק להגיע לביתו לפני תחילת שעת מעצר הבית. לאחר בירור קל, אישר לו מפקד התחנה לאחר את זמן מעצר הבית, תוך שהוא מחייב אותו להתייצב בתחנת המשטרה למחרת ולתת הסבר ופירוט לאיחורו. כשהגיע אטינגר לתחנה המרכזית בצפת בדרכו לביתו, הגיעו מספר בלשי משטרה שהודיעו לו כי הוא עצור על הפרת צו האלוף. אטינגר הסביר כי יש לו אישור ממפקד התחנה אך הללו החליטו בכל זאת להעביר אותו לתחנה. בתחנה הם ביררו עם מפקד התחנה שאישר את דבריו של אטינגר, אך קצין המודיעין הורה להם לחקור אותו בכל מקרה. לאחר חקירה שוחרר אטינגר לביתו, לא לפני שהם מוסרים לו הזמנה עבור אשתו לסור לתחנת המשטרה.

א' אייר, יום שני: 23:00 שוטרים דופקים על הדלת ומוודאים שאטינגר שוהה בביתו.

ב' אייר, יום שלישי: קצין המודיעין מתקשר לאשתו של אטינגר בניסיון לברר העם היא מתכננת להתייצב בשעה שקבעו לה בתחנת המשטרה. אטינגר הסבירה כי השעה לא מתאימה לה. לאחר שהציע קצין המודיעין מספר זמנים חלופיים שלא התאימו לאטינגר. קבע לסיום ליום שלישי ט' אייר. אטינגר בטוח כי מדובר בשיחת אזהרה על ידי איש שב"כ ותו לא.

23:00, שוטרים דופקים על הדלת ומוודאים שאטינגר שוהה בביתו.

ג' אייר, יום רביעי: ליל יום העצמאות, 23:00 דפיקות ראשונות על הדלת, בדיקה שהפכה לשגרתית. 3:00 בלילה דפיקות נוספות, שוב מוודאים השוטרים שאטינגר ממלא אחר הכתוב בצו האלוף.

ו' אייר, מוצאי שבת: 22:00 מגיעים שוטרים לביתו של אטינגר ומוודאים שאינו מפר את צו האלוף. האירוע חזר על עצמו באותו הלילה בשעה 2:00.

תגובות (12) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד