בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תהלוכת הבימבות "כבשה" את הישיבה

תהלוכת בימבות של ילדי יצהר הצליחה לפרוץ את השמירה על ישיבת "עוד יוסף חי" התפוסה בידי מג"ב. הילדים קראו לחיילים להשיב את הגזילה, ולצאת מבית המדרש • צפו

  • יח"צ
  • ט' אייר תשע"ה - 22:00 28/04/2015
גודל: א א א
תהלוכת הבימבות לישיבה הכבושה (הקול היהודי)
תהלוכת הבימבות לישיבה הכבושה (הקול היהודי)

בחודש שעבר מלאה שנה לתפיסת ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר בידי צה"ל ומג"ב, ואנשי הישיבה מצאו דרך יצירתית להבעת מחאה על תפיסת בית המדרש והפיכתו לבסיס מג"ב.

אתמול (ב') יצאו ילדי הישוב בתהלוכת בימבות, אופניים ועגלות לעבר הישיבה, כשהם אוחזים שלטים בהם נכתב בין היתר "כיבוש הישיבה משחית" ו"השוטרים הפכו לגנבים?".

צפו בסרטון מהאירוע:

השוטרים המעטים שהוצבו במקום לא ידעו כיצד להתמודד עם הילדים שחלקם הצליחו לעבור את הגדרות המקיפות את מתחם הישיבה ולהיכנס אליו. לאחר עימותים קצרים עם הילדים אישר קצין המג"ב שהיה במקום כי ילדים יכולים להיכנס לישיבה אך לא מבוגרים, וזמן קצר לאחר מכן אישר גם להורים שליוו את הילדים להיכנס להתפלל בישיבה.

עד מהרה החלו הילדים בסידור שולחנות בית המדרש והתאספו לריקודים, אמירת תהילים ושמיעת סיפור חסידי במדרגות ארון הקודש, כפי שנוהגים בישיבה בחגים ומועדים.

בישיבת עוד יוסף חי דורשים מכוחות המשטרה והצבא לעזוב מבנה בית המדרש. "ישיבת עוד יוסף ממשיכה בלימוד התורה בבית המדרש הזמני, בתמיכת הציבור, ללא תקציבים ממשלתיים". נמסר מהישיבה. "הישיבה מברכת את היהודים המשרתים במג"ב ובצבא בכלל שיזכו לעסוק רק במעשים טובים ובהגדלת האמון והכח של עם ישראל מול אויביו".

ילדי היישוב בכניסה לישיבה הכבושה (הקול היהודי)

הילדים באמירת 'פסוקים' (הקול היהודי)

תהלוכת הבימבות לישיבה הכבושה (הקול היהודי)

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (14) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד