בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גליק יעלה להר בלי מצלמה וטלפון

בית המשפט קיבל חלקית את הערר שהגיש יהודה גליק: מהיום יותר לו לעלות להר הבית פעם בחודש בתאריך שתקבע המשטרה, זאת ללא פלאפון או מצלמה. "על המשטרה לאכוף את החוק כנגד המתפרעים ולא להרחיק את גליק"

  • ט"ז אייר תשע"ה - 11:27 05/05/2015
גודל: א א א

המבקרים היהודים העולים להר הבית, מוזהרים בידי השוטרים במקום לבל יתפללו, ישתחוו או יראו כל סממן יהודי כל שהוא בשטח ההר. כעת אסר בית משפט השלום בירושלים על יהודה גליק, פעיל בתנועה לחופש יהודי בהר הבית, להיכנס לשטח ההר עם טלפון או מצלמה.

לאחר שבמשטרה אסרו על גליק לעלות להר הבית עד לתום ההליכים בתיק אותו מנהלת המדינה נגדו בטענה שדחף ערבייה בשטח ההר וזו מעדה ונפלה, הגיש גליק ערר לבית משפט השלום בעיר וזה קיבל את בקשתו בצורה חלקית.

השופטת מרים קסלסי הורתה לאפשר לגליק לעלות להר הבית אחת לחודש, וזאת במועד שייקבע באופן בלעדי על ידי המשטרה וזו תודיע לו 24 שעות קודם לביקור. עם זאת, השופטת הוסיפה ואמרה כי היא אוסרת על המשיב "להחזיק טלפון חכם או מצלמה בעת הביקור, על מנת שלא יוכל להתגרות בציבור המוסלמי כפי שנטען על ידי המשטרה שעשה באירוע נשוא כתב האישום". בית המשפט גם אוסר על גליק: "לקרוא כל קריאה בקול רם לעבר ציבור כלשהו".

| "פרס למפרי החוק ומדרון חלקלק של כניעה לאיומי אלימות"

במהלך הדיון הגישו נציגי המשטרה מסמך "סודי", אשר לדבריהם מציג את משמעות הגבלת הכניסה להר שהוטלה על גליק.

"החשש הוא למעשה מפני הציבור המוסלמי ותגובתו לנוכחות המשיב הר הבית, ועל המשטרה לאכוף את החוק והסדר על המתפרעים ולא לבחור בהרחקת גליק", אמר עו"ד דינו של גליק יצחק בם. "הדבר יהווה מתן פרס למפרי חוק, ומעין מדרון חלקלק של כניעה לאיומי אלימות".

השופט החליטה, לאור דבריו של עו"ד בם, כי מכיוון שלא הוכח בפניה סכנה כזו ברמה וודאית קרובה, וכן גם אם קיימת סכנה כזו, אינה קשורה בהכרח למעשיו של גליק, ומשכך אל לה למשטרה לנצל לזאת את ההליך הפלילי.

לבקשת המשטרה לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, עיכב בית המשפט את ביצוע הפסיקה לשלושה ימים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד