בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ההתנכלות ל'נערי הגבעות' גם בצפון הארץ

"הרחיקו אותנו מיו"ש וירושלים וכשאנחנו מגיעים לצפון רודפים אותנו", אומר אחד הפעילים ומוסיף "הם מבולבלים אבל אנחנו לא דואגים, ה' איתנו"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ג' סיון תשע"ה - 13:41 21/05/2015
גודל: א א א

"משפחת מ. היא משפחה צעירה שמקדישה את כל חייה ליישוב ארץ ישראל. משפחת מ. גרה בגבעה חדשה בחבל בנימין החולשת על שטחים שהיו בידי הישמעאלים עד שנגאלו. לגור בגבעה זה נשמע פשוט וקל. אבל משפחת מ. גרה כבר שנתיים בלא חשמל, וללא גישה לרכב אל ביתם שנמצא בעומק השטח. את חומרי הבניה לבניית הבית היה צריך לסחוב במרחק רב על מנת להקים את הבית בנקודה שתשמור על אדמות רבות ככל הניתן מפני האוייבים. המגורים בגבעה מחייבים נוכחות יום יומית על מנת שלא תופקר הגבעה לידי פראי האדם שהיא בעיניהם לצנינים, כאשר אין אנשים נוספים שיוכלו לשמור על הגבעה, אב המשפחה אינו יכול לצאת לעבוד כדי להמשיך ולשמור על אדמת ארץ ישראל בשביל כולנו".

"בוקר אחד הגיעו הטרקטורים, אלו הטרקטורים המוכרים שבאים להחריב את המאחזים ה"בלתי חוקיים" עפ"י חוקים שאינם חוקי התורה. עשרות שוטרים הקיפו את הבית העירו את המשפחה והוציאו את כל החפצים מהבית והרסו אותו, למחרת ירד גשם וכל הציוד של משפחת מ. נהרס – ספרים, בגדים, ורהיטים נהרסו. תנסו לדמיין מה עובר בראש של משפחה שמשקיעה את כל חייה בביתה וברגע אחד לא נשאר מכל זה כלום. אבל משפחת מ. לא מתייאשת, "הרי אנחנו כאן בשביל ארץ ישראל! ואם אחרי כל פינוי תנטש הגבעה, איך נמשיך ביישוב הארץ?". משפחת מ. אוספת כסף, לוקחת הלוואות שוב בונה את ביתה מחדש, משקמת את גינת הירק שנפגעה, ושוב פורחת הגבעה. ואז בבוקר אחד שוב הגיעו הטרקטורים... לא רק פעמיים, כבר חמשה פעמים(!!!) ומשפחת מ. ממשיכה ביישוב המקום לכבודה של ארץ ישראל".

הסיפור הזה נלקח מתוך פלייר אותו חילקו פעילים בהתיישבות במהלך אירועי ל"ג בעומר במירון. הפלייר, בו מתוארים "סיפורים של אנשים שמוסרים את חייהם למאבק על יישוב ארץ ישראל", חולק בכ-2,000 עותקים במהלך האירוע. שבועיים לאחר מכן נעצרו שני פעילים שהחזיקו מודעות דומות בטענה של "פרסום הסתה לגזענות".

"היום, בל"ג בעומר, ביום ההילולא של ר' שמעון בר יוחאי שנרדף על ידי השלטון הרומאי, זה הזמן שלנו להזדהות ולהשתתף עם אלו שנרדפים במשך כל השנה ובכל זאת לא נכנעים. השליחים של כולנו למאבק למען יישוב הארץ ולמניעת ההתבוללות". בפלייר מבקשים הפעילים מהציבור לתרום להמשך הפעילות ולבנייה בהתיישבות.

משה אורבך וחברו ינון, שניהם נמנים על הפעילים שגורשו בצווים מנהליים מיו"ש וירושלים, ויחד נסעו בתחילת השבוע לצפון לחפש עבורם דירה, שם יתגוררו וממנה יפתחו את פעילותם מחדש. "לא נותנים לנו להיות ביו"ש, לא נותנים להיות בירושלים ונשאר לנו להיות רק בדרום או בצפון", אומר אורבך בשיחה עם הקול היהודי. "רק הגענו לצפון עכשיו והם מתחילים להטריד ולהציק לנו".

| "הם לא מצליחים לטפל בבעיות האמיתיות אז הם נטפלים אלינו"

השניים בילו ביום ראשון בערב ממעיין עין כובס הסמוך לצפת, אלא שאז הפתיעו אותם שוטרי יס"מ, בלשי משטרה ואנשי המחלקה היהודית בשב"כ, שלדבריהם הגיעו לצורך "בדיקה שגרתית". לאחר הבדיקה הודיעו להם כי הם מעוכבים בחשד ל"הפרת תנאים". בתחנת המשטרה התברר כי אין שחר לטענות המשטרה והחוקרים רק ביקשו לחקור את מעשיהם באזור הצפון.

למחרת, נסעו השניים ברכבם לכיוון הישוב נוב. בדרך עצר אותם שוטר תנועה. "אחרי הבדיקה הוא רצה לשחרר אותנו, אבל אחרי שהוא העלה את השמות שלנו למסוף המשטרתי הוא הורה לנו לחכות", מספר אורבך. תוך זמן קצר מצאו השניים את עצמם מוקפים במספר שוטרים שהחלו לערוך חיפוש ברכב. במהלך החיפוש אותרו מספר פליירים בשקית ובעקבות כך נלקחו השניים לתחנת המשטרה בקצרין.

"בתחנת המשטרה החליטו לגמור לנו את הצורה, להתלבש עלינו", מספר מי שעבורו הביאו השוטרים בוחן תנועה לתחנה. "הוא ניסה למצוא את הבעיות. פה דלת לא נפתחת, כאן פח עקום ברכב, פנס לא משהו ועוד". בין היתר התברר, כי לרכב אין טסט ובשל כך הוחרם ורישיונו של הנהג נשלל למשך חודש ימים. "אחרי שחקרו אותנו על פרסום הסתה לגזענות, רצו להרחיק אותנו מאזור הגולן. אמרתי שאני לא מסכים לחתום על הרחקה מהגולן. אם אתם רוצים תיקחו אותי לבית המשפט", אמר אורבך לשוטרים שבעקבות דבריו הסתפקו בחתימת ערבות על התייצבות לחקירה במידה ויוזמן אליה.

"הם לא מצליחים לטפל בבעיות האמיתיות, כמו הפשיעה הלאומנית של הערבים ובעיות אחרות ולכן הם רודפים אותנו. הם מבולבלים ולא יודעים מה לעשות. אבל אנחנו לא דואגים כי ה' איתנו", מסיים אורבך בחיוך.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד