בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ביהמ"ש המחוזי: גליק לא יעלה להר

הפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי וזה קיבל את עמדתה לפיה יהודה גליק לא יכול לעלות להר הבית

  • אברהם שפירא
  • י"ז סיון תשע"ה - 17:43 04/06/2015
גודל: א א א
יהודה גליק בהר הבית (יחצ)
יהודה גליק בהר הבית (יחצ)

בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום (חמישי) שלא לאפשר ליהודה גליק לעלות להר הבית באופן קבוע ובכך קיבל את עמדת הפרקליטות כנגד גליק.

ההחלטה התקבלה במהלך ערעור שהגישו הפרקליטות וגליק כנגד החלטת בית משפט השלום לפיה יותר לגליק לעלות רק פעם בחודש להר הבית כשגליק מבקש לאפשר לו לעלות להר הבית ללא הגבלה והפרקליטות מבקשת שלא לאפשר לו כלל.

"חובה על בית המשפט לבחון היטב את פני הדברים" אמר שופט בית המשפט המחוזי כרמי מוסק. "בין היתר, על רקע המצב הנפיץ בהר הבית, מצב הידוע לכל, ובתי המשפט בהחלטותיהם השונות חזרו ותיארו את הדברים במתחם הר הבית, כך שלמצב זה ישנה השלכה שעה שבוחנים תנאי שחרור של מי שעבר לכאורה עבירת אלימות במתחם הר הבית".

"סבורני כי באופן ממשי לא חל שינוי בנסיבות באופן שיש בו כדי להביא למסקנה אליה הגיע בית משפט השלום, היינו כי יש לאפשר למשיב להיכנס למתחם הר הבית, ולו פעם בחודש. המסוכנות והסכנה להתרחשות אירועים דומים לא חלפה, ומכאן שאין כל הצדקה לבטל או לשנות את התנאים שנקבעו בעבר, לפיו המשיב יורחק מהר הבית עד לתום ההליכים התלויים ועומדים כנגדו". אמר השופט.

עו"ד דינו של גליק, איציק בם הגיב לפסק הדין ואמר, כי "מצער שבית המשפט נותן רוח גבית למתפרעים מוסלמיים בהר הבית. התחושה היא שבית המשפט מחיל בהר הבית לא את החוק הישראלי המקדש את החופש, אלא את החוק הירדני שמפלה את היהודים בכל דבר אפשרי. מכל מקום יש בדעתנו לבקש רשות ערר מבית המשפט העליון".

במטה ארגוני המקדש הגיבו ואמרו, כי "אין שום קשר בין הטיעונים לפסק הדין. בית המשפט לא נתן מענה לטענה כי הרחקה בגלל סיכונים מצד שלישי לא יכולים להינתן בתנאי שחרור. בית המשפט צריך לעודד את מי שמבקש לפקח על מעשי הרשויות, מה עוד שגם בג"צ וגם וועדת הפנים של הכנסת דווקא דרשו מגליק לפקח על התנהלות המשטרה ולדווח להם. נראה כי בית המשפט נפל קרבן לשקרי המשטרה ואיומיה, ולחוסר הבנה מינימלית במה שקורה בהר הבית. שופט שלא ביקר בהר הבית, איננו יכול לפסוק מבלי לחטוא בחוסר הבנת נסיבות האירועים במקום" אומרים במטה ארגוני המקדש.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד