בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אחרי דיון של דקה וחצי: העצורים שוחררו

שני פעילים שנעצרו בכניסה להר הבית שוחררו ללא הרחקה או הארכת מעצר, בניגוד לעמדת המשטרה. "חופש הביטוי הוא לא רק של שמאלנים ושל אחמד טיבי"

  • יח"צ
  • כ"ז סיון תשע"ה - 19:10 14/06/2015
גודל: א א א

דיון מהיר: שופטת בית משפט השלום בירושלים הציעה למשטרה תוך דקה וחצי לחזור בה מבקשת הרחקה כנגד שני תנועת חוזרים להר לאחר שאמרה שאין כל ממש בחשד נגדם.

השנים רפאל מוריס, ודב מורל, נעצרו לאחר שמוריס הגיע להר הבית ובתיקו שלטים בהם נכתב די לאפליה בהר הבית ואפרטהייד זה כאן. השלטים היו בתיק, אך שוטרים החליטו לעכב את מוריס בטענה כי ביקש לעורר הפרת סדר. כמה שעות לאחר מכן נעצר גם דב מורל, פעיל נוסף, והמשטרה ביקשה להרחיק את השנים לתקופה ארוכה מהר הבית.

בפתח הדיון הציע הטוען המשטרתי לעורך דינם של השנים להסכים על הרחקה של שבועיים ולמנוע דיון אך עורך הדין בן גביר התעקש על קיום דיון וטען כי מדובר בנושא עקרוני.

השלט שנתפס בכליהם של העצורים

השופטת שפירא שמעה את נציג המשטרה ולאחר דקה וחצי, אמרה כי אין כאן מקום לא למעצר ולא להרחקה ולמעשה אין כל חשד נגד השנים. ואמרה כי :" גם אם מוריס החזיק בתיק שלטים הרי שאין בכך כל איסור", השופטת המליצה לנציג המשטרה לחזור בו מהבקשה אחרת תיאלץ לכתוב החלטה והמשטרה מהירה להסכים והבקשה נמחקה.

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את השנים אמר כי: "יש להצטער שהמשטרה מבזבזת את זמנו של בית המשפט, ואת הזמן של כולנו בבקשות סרק. גם אם השנים היו מניפים שלטים לדעתי אין בכך משום עבירה על החוק וחופש הביטוי הוא לא רק החופש של השמאלנים או של אחמד טיבי להניף דגל אשף בהר הבית, אך במקרה שלנו, לא ברור באיזה עילה עצרה המשטרה את הפעילים של חוזרים אל ההר, ועוד יותר לא ברור מדוע הובאו לבית המשפט כאשר כפי שהעירה השופטת הם אפילו לא הספיקו לפתוח את השלטים. אמליץ למרשיי להגיש תביעה אזרחית".

רפאל מוריס מתנועת חוזרים להר אומר: " הפעילות שלנו היא לצנינים בעיני המשטרה, אך השוטרים חייבים להבין, נמשיך לפעול למען הר הבית, עד אשר תהיה ריבונות במקום. המשטרה עצרה אותנו ללא סיבה, ויש כאן התנכלות על רקע פוליטי, נמשיך להגיע להר הבית ולומר את האמת, בהר מונהגת מדיניות גזענית כנגד יהודים בלבד ובכל מדינה דמוקרטית זה לא היה עובר".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד