בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אם אדרש לפנות: אעזוב הדרגות ואלך הביתה"

מפקד בסיירת מטכ"ל לשעבר, עמנואל מורנו הי"ד הצהיר לפני הגירוש כי יסרב פקודה. בנוסף, מספר אחיו, כי סייע לפעילים במאבק נגד תכנית ההתנתקות

  • א' תמוז תשע"ה - 12:00 18/06/2015
גודל: א א א
חיילי צהל בגירוש. ארכיון (דובר צהל)
חיילי צהל בגירוש. ארכיון (דובר צהל)

"אם הייתי צריך לפנות אנשים מביתם הייתי מוריד את הדרגות והולך הביתה". את הדברים אמר מפקד בסיירת מטכ"ל לשעבר, עמנואל מורנו הי"ד, כשנשאל האם יסרב לפקודת גירוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון לפני עשור.

על פי הפרסום בעיתון 'ידיעות אחרונות', מספר ד', אחיו של מי שנהרג בפעילות צה"ל במהלך מלחמת לבנון השניה, והצנזורה הצבאית אוסרת לפרסם את תמונתו עד היום, את חלקו של הלוחם הקרבי במאבק נגד 'תכנית ההתנתקות'.

תמונת פניו נאסרה לפרסום. קברו של עמנואל מורנו הי"ד

"עמנואל סייע ככל האפשר למאבק נגד ההתנתקות", סיפר ד', גם הוא יוצא סיירת מטכ"ל שעבר להתגורר בישוב נווה דקלים בתקופה של טרום הגירוש. “הוא אירגן אוטובוסים להפגנות, סייע בלוגיסטיקה. בזמן המצור על הגוש אירחנו בבית 15 צעירים שהגיעו מבחוץ, מה שקראו אז שב"חים. כמעט בכל לילה עמנואל היה עולה על מדים, שם דרגות, מעמיס שב"ח אחד בבגאז', שם ציוד ואוכל מקדימה – ונכנס לגוש", הוא מספר.

מורנו לא פחד לוותר על הדרגות. "מפקד סיירת מטכ"ל דאז שאל אותו: 'מה תעשה אם יגידו לך לפנות?' עמנואל ענה: ‘אני חייל. מעולם לא סירבתי פקודה, גם לא אסרב. מצד שני, אני לא מסוגל לפנות את האחים שלי. אם אדרש לעשות זאת, אני אשים את הדרגות ואלך הביתה'".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד