בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשור לגירוש: 180 משפחות ללא בית קבע

עשר שנים חלפו מאז 'תכנית ההתנתקות', רוב משפחות המגורשים המשיכו להתגורר כקהילות, אולם מספר לא מבוטל מתוכן עדין נמצאות ללא בית קבע

  • ה' תמוז תשע"ה - 17:16 22/06/2015
גודל: א א א
חיילי צהל אורזים את ציוד המגורשים, לפני עשור (דובר צהל)
חיילי צהל אורזים את ציוד המגורשים, לפני עשור (דובר צהל)

וועד מתיישבי גוש קטיף פרסם היום (שני) דו"ח המתייחס למצב הדיור של המתיישבים שגורשו מבתיהם לפני כעשור, בחודש אב ה'תשס"ה, מיישובי גוש קטיף.

מהדו"ח עולה, כי מתוך כ-1,600 משפחות שהתגוררו ביישובי הגוש, 900 משפחות מצאו מבני קבע בו הן מתגוררות. "יש כאלו שנכנסו לפני חודשים ספורים לבתי הקבע שלהן ויש משפחות שנכנסו לפני 5 או 6 שנים" ציינו בוועד והוסיפו, כי 130 משפחות נמצאות בהליכי בנייה ו-180 משפחות עדין לא נמצאו פתרונות דיור והן גרות במגורים זמניים. "יש משפחות המתגוררות בקרווילות ישנות".

אלו הן 1,200 המשפחות שעברו כקהילה להתגורר אחר הגירוש ביישוב או עיר, והשאר התפזרו עצמאית לערים ויישובים שונים בארץ, וככל הנראה גם הן מצאו את פתרון הדיור שלהן.

חגית ירון חברת וועד מתיישבי גוש קטיף אמרה לאחר פרסום הדו"ח "לצערנו גם עשר שנים לאחר ביצוע תכנית ההתנתקות מגוש קטיף יש עדיין מאות משפחות המתגוררות בקרווילות שזהו שם מכובס למילה קרטונייה. יחד עם זאת ועד המתיישבים לא נח לרגע ופונה לדרגים המוסמכים על מנת למצוא פתרונות לאותן משפחות. אגב, משפחות רבות לא החלו בבנייה רק בגלל הבירוקרטיה הישראלית הידועה לשמצה. אנחנו לא מבקשים מותרות אלא תנאי מגורים בסיסיים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד