בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מדוע מכבדים ערבים ולא יהודים?

עו"ד בן גביר שיגר מכתב למפקד משטרת י-ם בדרישה להתיר את הסנקציות שהוטלו על היהודים העולים להר הבית, לקראת חודש הרמאדן

  • יח"צ
  • ו' תמוז תשע"ה - 15:50 23/06/2015
גודל: א א א

כמדי חודש הרמדאן המשטרה מצרה את צעדי העולים היהודים להר הבית ומטילה גזרות וסנקציות חדשות.

גלעד הדרי, פעיל הר הבית מתנועת "חוזרים להר" מציין כי בימים האחרונים, למרות מספר השעות המצומצם גם ככה בהם ניתן ליהודים לעלות להר, כעת המשטרה ביטלה גם את שעת הצהרים בה יכלו היהודים לעלות.

עוד מציין הדרי כי על העולים להר נאסר להכניס בקבוקי שתיה, הסיבוב בהר קוצר וליהודים לא ניתנת הזכות להשלימו וכמו כן המשטרה לא מאפשרת לעולים להגיע למדרגות "שער המזרח" או לעלות במדרגות בצפון ההר כשאחד מחברי הקבוצה שהוכנסה מעוניין להמתין לשאר חברי הקבוצה ולא לעלות.

עו"ד איתמר בן גביר פנה אחר הצהרים למפקד מחוז ירושלים במשטרה בדרישה לבטל באופן מידי את ההגבלות והגזרות שניתנו.

עו"ד בן גביר כתב במכתבו כי: "מרשיי מבינים שבחלק מהסנקציות יש רצון כביכול לכבד את בני עדת המוסלמים - כך לדוגמא עניין שתיית המים כאשר ידוע שבחודש הרמדאן המוסלמים אמורים לצום ביום, דא עקא שלא שמענו ולא ראינו התנהלות הפוכה מצד משטרת ישראל, האם ערבים שמגיעים למערת המכפלה בשבת נדרשים שלא להכניס טלפון סלולרי? האם ערבים שמגיעים ביום כיפור לאזור הכותל נדרשים שלא לשאת בידם בקבוקי מים?".

עוד כתב בן גביר כי "חלק אחר מהגזרות והסנקציות הנוספות כלל לא קשורות להתחשבות כזאת או אחרת. כך לדוגמא ביטול שעת הביקור בצהרים והשלמת הסיבוב בהר הבית, אין בהם דבר וחצי דבר של התחשבות ברגשות ולא ברור כלל מדוע ננקטות גזירות אלו".

"כבר נפסק על ידי בית המשפט העליון כי חוסר השוויון היא מן הקשה שבתחושות: היא פוגעת במרקם של החברה, פוגעת בתחושת הצדק ועשויה להביא לתסכול וייאוש, לא יכול להיות שיהיה דין אחד לערבים ודין אחד ליהודים", חתם בן גביר.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד