בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מעבר לגדר: כיצד יתייחסו שופטי בג"ץ?

ב'רגבים' עתרו לבג"ץ בדרישה להרוס מבנים לא חוקיים שבנו ערבים סמוך לישוב בית אל בו צפויה המדינה להרוס למעלה מעשרים מבנים בעוד כשלושה שבועות בלבד

  • אברהם שפירא
  • כ' תמוז תשע"ה - 10:42 07/07/2015
גודל: א א א
אחד המבנים שבנו הערבים (רגבים)
אחד המבנים שבנו הערבים (רגבים)

בעוד שעל כ-24 יחידות דיור ביישוב בית אל בבנימין מרחפת סכנת הרס, כמאה חמישים מטרים בלבד מגדר היישוב, מוקמים בחודשים האחרונים שני מבני קבע על ידי ערבים, ללא היתרי בניה וללא תכנית מתאר או תב"ע.

בתנועת רגבים עתרו לאחרונה לבג"ץ בבקשה שיתערב במקרה ויורה על הרס מיידי.בעתירה הודגש כי למרות שבשורת פסקי דין קודמים קבעו השופטים כי אין בכוונתם להתערב בשיקול הדעת ובסדרי העדיפויות לאכיפה מטעם המנהל האזרחי, הרי שלאחרונה ניכרת מגמת שינוי בכך, ועל כן מתבקש בג"ץ להורות על צעדי אכיפה כנגד המבנים.

עם זיהוי התחלת הבניה, פנתה תנועת רגבים למנהל האזרחי בדרישה להקדים תרופה למכה, ולבצע הליכי אכיפה כנגד המבנים, "לאור הניסיון המלמד כי במידה והם יאוכלסו, ברור שלא תתבצע כל אכיפה כנגד העבריינים" נכתב באתר רגבים.

מפת האזור בה מסומנים המבנים הערבים (רגבים)

ביהודה ושומרון ישנם עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים שהוקמו באין מפריע על ידי ערבים בשטחי C. "לעיתים רחוקות בלבד רשויות האכיפה מוציאות לפועל צו הריסה, כדי ליצור מצג של אכיפה במגזר הערבי ביהודה ושומרון, והיא מכוונת כלפי מבני פח או אוהלים ולא כלפי מבני קבע".

ברגבים מפנים לפסק בג"ץ בעניין 'מתחם דריינוף', למעלה מעשרים דירות ביישוב בית אל שעל פי פסיקת בג"ץ אמורות לההרס עד לתאריך י"ד אב, בעוד פחות מחודש. המבנים יושבים על אדמות מדינה והמניעה בהמשך בנייתם החוקית תלויה בהיתר בניה, אותו אמור לאשר המנהל האזרחי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד