בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

החלטה גזענית של השופטת?

אותה שופטת שקבעה כי לערבים מותר לצועק לעבר יהודים כ'חופש ביטוי', קבעה כי הדבר נאסר על היהודים. "החלטת בית המשפט יוצרות עיוות ואפליה קשה"

  • יח"צ
  • כ"ג תמוז תשע"ה - 11:58 10/07/2015
גודל: א א א

בבית המשפט השלום בירושלים התקיים אתמול (חמישי) דיון בעניינם של פעילי תנועת "חוזרים להר" אשר קראו קריאות "אללה עכבר" ברחבת הכותל המערבי. בית המשפט קיבל חלקית את בקשת המשטרה, אשר ביקשה להרחיקם מכל רחבי העיר העתיקה, והרחיק את הפעילים ל-15 יום מרחבת הכותל המערבי, תוך שהשופטת מציינת בהחלטה כי "מעשה זה הוא מעשה שעלול לעורר מהומה ואף אירוע אלים".

החלטת בימ"ש התקבלה "בהרמת גבה" אצל הפעילים שכן כזכור מחאת הפעילים אתמול הגיעה בעקבות החלטה מלפני מספר ימים של אותה שופטת, השופטת ג'ויה סקיפה שפירא, שקבעה כי התקפות מילוליות של צעקות "אללה אכבר" בידי מוסלמים כנגד קבוצות היהודים העולים להר הבית, אינן מהוות עבירה פלילית, ונכללות בחופש הביטוי.

"דומה כי מעשיהם של המשיבים נעשו כהתרסה כנגד החלטת בימ"ש זה בנוגע לאירועים של קריאות תכביר ואללה עכבר על ידי מוסלמים בשטח הר הבית. לא סברתי כי האירועים דומים...", ציינה השופטת שפירא בהחלטתה, והסבירה כי מעשי הפעילים עומדים בניגוד לתקנות המקומות הקדושים. בהמשך הוסיפה השופטת כי "הגם שהקריאות כשלעצמן נכללות במסגרת חופש הביטוי הרי שהנסיבות בהן נעשו יש בהם בכדי להקים מסוכנות".

כאמור, ההחלטה עוררה תגובות קשות בקרב הפעילים, וזאת לאור האפליה הזועקת לדבריהם מהחלטות השופטת, אשר מחמירה עם היהודים ומכילה ומקבלת את מעשי המוסלמים.

עו"ד דוד הלוי אשר ייצג את הפעילים מטעם ארגון חוננו מסר לאחר הדיון כי "החלטת המשטרה לבקש את הרחקתם של מרשיי מהעיר העתיקה מקוממת במיוחד. בית המשפט קבע באופן אבסורדי כי קריאות אללה ואכבר שנקראות על ידי קבוצות נשים שתכליתן להטיל אימה על יהודים העולים להר הבית אינה מהווה עבירה פלילית.

כדי להמחיש את גודל האבסורד קראו מרשיי קריאות דומות ותוך זמן קצר עוכבו והרחקתם מהעיר העתיקה התבקשה. התנהלות זו של המשטרה ובעקבותיה החלטת בית המשפט יוצרות עיוות ואפליה קשה, כאשר התנהגות דומה של ערבים בהר הבית זוכה ליחס מועדף המקבל חסות והגנה במסגרת החוק בעוד התנהגות דומה של יהודים שנקטו בכך בניסיון להביע מחאתם על היחס המפלה של הרשויות נענה ביחס נוקשה וחסר פשרות.

אמנם בקשת המשטרה להרחקתם של מרשיי מהעיר העתיקה בירושלים לא נענתה. עם זאת אנו שוקלים להגיש ערר על ההחלטה בניסיון להביא לתיקון המעוות והאפליה שמתקיימת בחסות החוק ומערכת המשפט."

"תנועת חוזרים להר מגנה את החלטת בית המשפט להרחיק את הפעילים מרחבת הכותל" מסר רפאל מוריס יו"ר התנועה, "מצער לשמוע שמערכת המשפט מגבה את האפליה המתנהלת בהר הבית, השוואת דברי השופטת מקוממת, החלטה זו מעודדת טרור ומוכיחה מעל לכל ספק אפשרי שבמדינת ישראל הצדק והחוק לא משחק תפקיד, אבל התפרעויות והתנקשויות כן".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד