בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר שבועיים: אתמול נפתח הר הבית

יהודים רבים הצליחו לעלות אתמול (ב') להר לאחר שבועיים של סגר בגלל הראמדן. הפעילים מציינים שהמצב נשאר כשהיה

  • אברהם שפירא
  • ה' אב תשע"ה - 13:47 21/07/2015
גודל: א א א
אנשי וואקף, ערביות ושוטרים. הר הבית כרגיל (ארגני המקדש) (מטה ארגוני המקדש)
אנשי וואקף, ערביות ושוטרים. הר הבית כרגיל (ארגני המקדש) (מטה ארגוני המקדש)
מבקרים יהודים רבים עלו אתמול (שני) להר הבית מתחילת שעות הבוקר, לאחר ששב ונפתח ליהודים בתום שבועיים של חסימת הכניסה למקום.

ההר נחסם לכניסת יהודים בצום שבעה עשר בתמוז, בגלל פעילותם של ערבים. במשך למעלה משבועיים מנעה המשטרה את כניסת היהודים להר הבית, בטענה שהיא אינה מסוגלת להגן על היהודים מהתפרעויות הערבים בראמדאן.
עם פתיחת הר הבית מחדש הבוקר, מתברר כי למרות שהראמדאן חלף, התנהלות היהודים על פי המשטרה בהר ממשיכה כפי שהייתה. היהודים ממתינים זמן רב להיכנס להר הבית מכיון שהמשטרה לא מאפשרת לשתי קבוצות יהודים לשהות בהר הבית בו זמנית. כמו כן אוסרת המשטרה על כניסת יותר מחמשה עשר יהודים בקבוצה.
"שכירות ההתנפלות" (ארגוני המקדש)
במטה ארגוני המקדש טוענים כי ערבים מפעילים שכירי חרב שמטרם להציק ולרדוף את המבקרים היהודים, לצעוק לקלל ולאיים ואף לחסום את הדרכים בהר הבית. אפילו שתיית מים מברזיות המקום נאסרת על ידי המשטרה.
מחר, יום רביעי, צפויה להתקיים עלייה מרכזית להר הבית לרגל פתיחתו מחדש ליהודים, ולכבוד חודש אב.
חגיגות החמאס בהר הבית לפני יומיים
ביום ראשון, בתחילת השבוע, לרגל יום חגם האחרון, תלופעילי חמאס שלט רחב בראש ההר עם דיוקנו של דובר החמאס אבו עוביידה, ולצידו תמונת איש חמאס המנפנף בדיסקיות הצבאיות של החיילים אורון שאול והדר גולדין ה' יקום דמם, זאת בנוסף לרעולי פנים, מופעי ליצנים ושחקנים ברחבת קודש הקדשים, נפנופים ברובים ואקדחים של ילדים, שלטי חמאס והפגנות תמיכה בארגון 'האחים המוסלמים' שהופיעו בהר הבית בזה אחר זה.
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד