בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צעדת תשעה באב עם נשים בירוק

נשים בירוק: החידוש בצעדת תשעה באב – ללא מגבלות המשטרה... הצעדה תערך במוצאי השבת הקרובה בירושלים

  • יח"צ
  • ו' אב תשע"ה - 18:03 22/07/2015
גודל: א א א

גם השנה, כפי שאירע ב-20 השנים האחרונות, יתכנסו אלפי צועדים מרחבי הארץ יחד עם אישי ציבור ורבנים לצעדת ליל תשעה באב של תנועת 'נשים בירוק'. השנה ללא מגבלות מצידה של המשטרה.

בהשתתפות סגן שר הביטחון, חבר הכנסת הרב אלי בן דהן, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', פרופ' אריה אלדד, הרב יוסף מנדלביץ' ואריה קליין, תקיים תנועת 'נשים בירוק' גם השנה את מסורת צעדת ליל תשעה באב סביב חומות העיר העתיקה.

הצעדה תתקיים זו השנה ה-21 וגם היא תחל בגן העצמאות שבלב ירושלים, לשם יתכנסו במוצאי השבת הקרובה מאות צועדים מרחבי הארץ לקריאת מגילת איכה ברוב עם. מיד לאחר מכן תחל הצעדה עצמה דרך השער החדש, שער שכם, שער הפרחים ושער האריות, שם יתכנסו הצועדים לעצרת בה יינשאו נאומיהם של האישים שילוו את הצעדה.

ראשי 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, מציינות כי שלא כבשנים קודמות השנה לא הטילה המשטרה מגבלות כלשהן על הצעדה. כזכור, בעבר ניסו גורמים במשטרת ירושלים להסית את תוואי מסלול הצעדה מאתרים שהוגדרו כמוקדי חיכוך עם ערבים או אף להביא לביטולה המוחלט של הצעדה. בסופו של יום הסתיימו, כזכור, הצעדות כולן ללא עימות כלשהו. השנה, כאמור, נמנעה המשטרה מניסיונות אלו וב'נשים בירוק' מברכים על כך ורואים בכך עדות לכוחה של מסורת ההמונים להוביל לשינויים גם בתודעת צמרת המשטרה.

לזאת מוסיפות קצובר ומטר ואומרות כי דווקא בתקופה בה ניסו גורמים מוסלמים קיצוניים להלהיט את הרוחות ולהיאבק בנוכחות היהודית במזרחה של ירושלים, כך גם לבצע פיגועים וניסיונות לפיגועים שהכו בבירה, "דווקא בתקופה זו חשובה הנוכחות היהודית המאסיבית בצעדה זו המבטאת את הכמיהה לריבונות ישראלית מלאה בכל חלקיה של ירושלים, כמו גם בכל חלקי הארץ".

נזכיר כי הצעדה שהחלה לפני 21 שנים עם משתתפים בודדים צברה עם השנים תאוצה ועוצמה, ריכזה אליה אלפי משתתפים מכל רחבי הארץ ואף מהעולם, כמו גם אישי ציבור רבים והפכה למסורת המבטאת גאווה לאומית ושאיפה לריבונות ישראל ותקומתו ולבניין בית המקדש.

ההתכנסות לקריאת מגילה בגן העצמאות תחל בשעה21:30. הצעדה עצמה תצא לדרכה בשעה22:30.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד