בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בית המשפט שחרר את ברוך מרזל

מרזל, שנעצר הבוקר (ה') שוחרר בהתחייבות בלבד בבית המשפט, בניגוד לבקשת המשטרה

  • י"ד אב תשע"ה - 14:22 30/07/2015
גודל: א א א

בית המשפט השלום בירושלים דחה את בקשת המשטרה לשחרר את מרזל בתנאי שיפקיד 5000 ש"ח וקבעה כי ישוחרר בהתחייבות בלבד.

מוקדם יותר היום נעצר מרזל בחברון בעת שהתפלל במערת המכפלה. מרזל סיפר כי: "מיד בסיום התפילה ניגשו אלי שוטרים ועצרו אותי, ניסיתי להסביר להם שיתנו לגמור את הלימוד הקבוע שלי במשך שנים רבות אולם הם לא הסכימו לחכות אפילו לשנייה אחת ועצרו אותי".

מרזל נלקח לבית המשפט, לאחר שנחקר על אירוע בו הותקף ערבי שעורר פרובוקוציה במערת המכפלה בצום ט' באב, שם ביקשה המשטרה כאמור לשחררו בתנאי שיחתום על ערבות ויפקיד 5000 ש"ח להבטחת תנאי השחרור. בית המשפט דחה את בקשת המשטרה וקבע כי: "מספיק שיחתום על ערבות עצמית ויתחייב להופיע לדיונים", עוד קבעה השופטת כי "מהניסיון שלה מילה של מרזל מספיקה והוא יגיע לדיונים".

ברוך מרזל אמר היום בתגובה למעצרו כי: "מערכת המשפט והמשטרה ממשיכים להיות חזקים על יהודים וחלשים מול האויב, במקום להתעסק בטרור ולעצור את המחבלים שמתפרעים בחברון, בהר הבית ובירושלים המשטרה מבצעת מעצרים מיותרים".

במהלך קריאת מגילת איכה בתשעה באב במערת המכפלה, הפעילו הערבים את המואזין במקום שלא בעת תפילה קבועה של המוסלמים, על מנת לשבש את קריאת המגילה במקום. המתפללים פנו למשטרה בבקשה להפסיק את ההפרעה, אך השוטרים במקום לא נענו לבקשתם. בתגובה החליטו המתפללים לחסום את היציאה מחדרו של המואזין, החלטה שגרמה לחיכוכים בינם לבין כוחות הביטחון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד