בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מדוע השאיר השופט ילד בן 14 במעצר?

השופט אלעזר נחלון האריך את מעצרו של ילד בן 14 שנעצר בבית אל בטענה שהוריו לא הוגיעו לדיון. בית המשט המחוזי קיבל את הערר שהגיש ארגון חוננו והורה על שחרורו

  • יח"צ
  • י"ד אב תשע"ה - 18:18 30/07/2015
גודל: א א א

מדוע השאיר שופט בית משפט השלום בירושלים אלעזר נחלון קטין בן 14 במעצר מיותר?

הסיפור המשפטי החל אתמול (רביעי) בצהריים, כאשר הקטין שנעצר בהרס בתי דריינוף בבית אל הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשו נציגי היחידה לפשיעה לאומנית יהודית בימ"ר ש"י להאריך את מעצרו בשלושה ימים בחשד שתקף שוטר. הנער אשר זה לו מעצרו הראשון, טען כי הוא זה שהוכה בידי השוטרים.

השופט אלעזר נחלון קיבל באופן חלקי את בקשת המשטרה והאריך את מעצרו ביממה תוך שהוא קובע כי לא קיימת עילה של שיבוש חקירה, אך מנמק את הארכת המעצר בכך שהעימותים במקום לא תמו ולכן קיימת מסוכנות מהנער, וכן בכך שהוריו לא הגיעו לדיון.

השופט לא התחשב בהסבריו של עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו אשר ייצג את הנער, על כך שהורי הנער בחופשה משפחתית בצפון הארץ ולא בכך שסבו ודודתו התייצבו לדיון לבקשת ההורים.

למרות השעה המאוחרת, ובשל ההחלטה החריגה על השארת הקטין במעצר, החליטו בארגון חוננו להגיש ערר דחוף לבית המשפט המחוזי, ודיון נקבע לשעה 22:30 בלילה בפני השופט יורם נועם.

השופט, אשר הוזעק מביתו לבית המשפט, קיבל את טענות עו"ד חג'בי במלואן וקבע כי החשדות כנגד הקטין לא מצדיקות את מעצרו, מה גם שההרס בבית אל נגמר, וקבע כי ניתן להרחיקו מהאזור.

השופט גם קבע כי הוריו של הקטין לא התייצבו בשל נימוק סביר – חופשה בצפון, וכי היה על השופט נחלון להסתפק בנוכחות סבו ודודתו. בסופו של דיון שוחרר הקטין למעצר בית למשך מספר ימים.

בארגון חוננו מציינים כי צעיר נוסף שנעצר בהרס בבית אל ומעצרו הוארך אתמול בידי השופט נחלון, שוחרר הבוקר בתחנת המשטרה ללא שהובא לדיון נוסף.

עו״ד אביחי חג׳בי שייצג את הקטין מטען ארגון חוננו מסר בתגובה: "הערר הוגש בשל הסברה כי החלטת בית משפט השלום מנוגדת לכללים בסיסיים ביותר של דיני המעצרים בקטינים. אני שמח שבית המשפט המחוזי ראה באותה העין כי ההחלטה שניתנה בבית משפט השלום שגויה מיסודה".

בארגון חוננו אומרים בתגובה: "אנחנו שמחים שבסופו של דבר שוחרר הנער ולא נותר לילה נוסף בבית המעצר במגרש הרוסים, אולם לצד זאת אנו מודאגים מהקלות שבה שופטים שולחים קטין ללא עבר פלילי למעצר מיותר, אשר השלכותיו עלולות להיות קשות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד