בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תביעה ייצוגית: הפליית יהודים בהר הבית

תביעה של מליארד שקל הוגשה על ידי עורך דין ברוך בן יוסף, בטענה על אפליית יהודים בהר הבית

  • טוביה אריאל
  • כ"א אב תשע"ה - 20:00 06/08/2015
גודל: א א א
יהודים עולים להר הבית, אילוסטרציה.
יהודים עולים להר הבית, אילוסטרציה.

ברוך בן יוסף, עורך דין הפועל רבות בענייני הר הבית, הגיש תביעה ייצוגית כנגד מדינת ישראל, הוואקף, וממשלת ירדן, בטענה על אפליית יהודים בהר הבית. לדבריו גורמים אלו מפלים יהודים בהר הבית באי מתן כניסה חופשית למקום ציבורי.

עוד טוען עו"ד בן יוסף כי באופן קבוע, סובלים יהודים העולים להר הבית מהטרדות והתנכלויות של ערבים הנמצאים במקום, אך התופעה אינה מטופלת בידי הגורמים האחראים.

בין השאר תובע בן יוסף את ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית השייך ראאד סלאח, בטענה שהוא ותנועתו "לקחו על עצמם לממן, לתמוך ולהסית מוסלמים בהר הבית, שתפקידם לנקוט פעילות אלימה כלפי יהודים הפוקדים את ההר, ואף לפרסם את תמונות העולים ברשת האינטרנט." לגבי הרשות הפלסטינית והעומד בראשה אבו מאזן, כותב בן יוסף כי: "הם מסיתים באופן רציף לאלימות בהר הבית כדי למנוע או להגביל כניסת יהודים להר".

ביו היתר כותב בן יוסף: "בזמן שהתובע ויהודים אזרחי המדינה ממתינים בקור ובחום למתן אישור עלייה, חולפים על פניהם מאות תיירים מכל קצוות תבל שמקבלים יחס מועדף על פני היהודים, והמוסלמים יכולים להיכנס להר בכל שעות היממה. על פי החוק למניעת אפליה, ראוי לפסוק לטובתו ולטובת חברי הקבוצה, פיצוי בגין כל הפעמים בשבע השנים האחרונות בהן נמנעה כניסתם או הגבלת תנועתם בהר, או נפגעו רגשותיהם וכבודם בגין התנהגות הנתבעים בעת ביקורם בהר".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד