בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אין מעבר לנערות: "יעורר פרוקובציה"

פעילות של תנועת חוזרים להר שביקשו אמש (ג') להתקרב לשערי הר הבית נבלמו בידי שוטרים כשבפיהם הסבר מפתיע

  • יח"צ
  • ד' אלול תשע"ה - 09:14 19/08/2015
גודל: א א א
נערות בכניסה להר הבית, אמש (תנועת חוזרים להר)
נערות בכניסה להר הבית, אמש (תנועת חוזרים להר)

פעילי תנועת 'חוזרים להר', באו אמש (שלישי) כמדי שבוע, לסובב את שערי הר הבית ולנסות להיכנס מאחד השערים לשטח ההר.

בכל שבוע מונעים השוטרים מהפעילים להיכנס לשטח ההר, אך הפעם גם מנעו מהם להתקרב לשער הכותנה. כמו כן, מנעו השוטרים מהסובבים את ההר, להיכנס לרחוב המוביל לשער הברזל, ואחד הפעילים שהצליח להיכנס לרחוב, נהדף באגרסיביות, לדבריו, על ידי השוטרים.

בהמשך, כשהסבירו הפעילים לשוטרים שבכוונתם להמשיך לסובב את שערי ההר ולנסות להיכנס דרך אחד מהם, איימו השוטרים שאם האירוע יימשך הפעילים ייעצרו בגין "הפרת הסדר הציבורי", כך נמסר מתנועת חוזרים להר. לאחר דין ודברים עם השוטרים, עזבו הפעילים את המקום.

באירוע אחר שנערך מוקדם יותר אמש, ערכו מספר פעילות של התנועה גם הן סיבוב שערים. קצין המשטרה הסביר להם שבאם יתקרבו לשערי ההר הדבר "יעורר פרובוקציה" ובשל כך מנע את גישתן למקום.

מתנועת "חוזרים להר" נמסר, כי "כי התנהלות זו של המשטרה היא חלק ממגמה שהולכת ומתפשטת של כניעה ורפיסות אל מול הטרור הערבי לא רק בתוך תחום הר קודשנו אלא גם מחוץ לשערי ההר"

עוד נמסר מהתנועה: "אנו קוראים למשטרת ישראל ולשר לביטחון פנים גלעד ארדן לתת ליהודים חופש תנועה ופולחן בירושלים בכלל והר הבית בפרט, למצות את הדין עם הפורעים הערבים, לא להיכנע לטרור ולהפסיק את הגבלת חופש התנועה של היהודים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד