בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר התלונה ל'פניות הציבור': המשטרה חזרה בה

במשך חודשים התעלמה המשטרה מפניות ארגון 'חוננו' בנוגע למורחקים ללא עילה חוקית מהר הבית. יממה לאחר פנייה ליחידת תלונות הציבור "נזכרה" המשטרה לענות. "המשטרה חולה – הציבור סובל"

  • יח"צ
  • כ"ב אלול תשע"ה - 18:42 06/09/2015
גודל: א א א

תלונה ליחידת תלונות הציבור של מחוז ירושלים שהגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, גרמה למפקד מרחב דוד ל"היזכר" בשורת פניות שהיו מונחות לפתחו במשך חודשים ארוכים סביב סאגת הרחקתם של יהודים מהר הבית ללא עילה חוקית.

ראשיתה של הפרשה בהחלטה בלתי כתובה של המשטרה לפיה יהודים שעוכבו או נעצרו בהר הבית לא יוכלו לשוב אליו, וזאת גם במקרים בהם קבע בית המשפט כי מדובר במעצרי שווא.

מספר יהודים פנו לארגון חוננו ועו"ד מנשה יאדו החל בפניות למשטרה בבקשה לדעת מדוע נאסר על המורחקים לעלות להר ללא עילה חוקית וללא שימוע. אולם המשטרה סירבה להתייחס לפניותיו הרבות והתעלמה באופן מוחלט ממכתבים, הודעות ושיחות.

לפני כשבועיים פקעה סבלנותו של עו"ד יאדו והוא הגיש תלונה ליחידת תלונות הציבור של מחוז ירושלים ובה פירוט הפניות מהם התעלמה המשטרה. התלונה עשתה את שלה ולמחרת קיבל לפתע עו"ד יאדו מכתב של מפקד מרחב דוד ובו נכתב כי באותו הבוקר נערכה בדיקה וכי אין כל מניעה של שבעת המורחקים בעניינם פנה עו"ד יאדו, יעלו להר הבית. בימים האחרונים אכן הגיעו העולים חזרה להר, חלקם לאחר שהורחקו ממנו בניגוד לחוק במשך חודשים ארוכים.

בארגון חוננו מציינים כי מספר תביעות אזרחיות כבר הוגשו בשל מניעת העלייה להר מהעולים וכן בגין מעצרי שווא ועוולות נוספות, וכי בימים הקרובים עם פתיחת שנת המשפט החדשה יוגשו תביעות נוספות.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו מסר בתגובה: "החולי בהתנהלות המשטרה כפי שמשתקף בעניין זה הוא עמוק והתוצאות הפוגעניות שלו בציבור הן קשות, מגוונות ורבות היקף. הפרט צריך להתמודד עם מערכת אכיפה לא בריאה ואנו מקווים כי נוכל להמשיך ולייצג נאמנה את הציבור, אשר ממשיך להעביר אלינו פניות בגין פגיעות קשות בזכויות בהר הבית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד