בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שבירת הסטטוס קוו במערת המכפלה

בצעד חריג הוחלט כי אולם יצחק לא יפתח ליהודים בערב יום כיפור זאת בעקבות בקשת אנשי הווקף המוסלמי. "הצפיפות תהיה בלתי אפשרית"

  • טוביה אריאל
  • ח' תשרי תשע"ו - 22:08 21/09/2015
גודל: א א א
מערת המכפלה (מנהלת מערתת המכפלה)
מערת המכפלה (מנהלת מערתת המכפלה)

לאחר שנים רבות בהן נפתח אולם יצחק ליהודים בערב יום הכיפורים, צפוי השנה המקום להישאר סגור ולהיפתח רק בבוקר יום הכיפורים. זאת בשל התנגדות אנשי הוואקף המוסלמי.

לדברי אנשי הישוב היהודי בחברון, הדבר צפוי לגרום לצפיפות בלתי אפשרית ולעגמת נפש קשה שכן ביום כיפור יגיעו אלפי יהודים לפקוד את קברי האבות. בנוסף מדגישים שםכי "אין כל קשר בין סגירת אולם יצחק ליהודים בליל יום הכיפורים לבין חג הקרבן המוסלמי, שכןהחג המוסלמי חל רק ביום חמישי".

ברוך מרזל סיפר לקול היהודי כי "אין שום סיבה מיוחדת לסגירת המערה בערב יום הכיפורים הקרוב. ערבים תמיד רוצים לצמצם את הנוכחות של היהודים בעולם, ובמיוחד במקומות הקדושים, כמו שאנחנו רואים במערת המכפלה, בהר הבית, ובקבר יוסף, ולכן הם פועלים לצמצום הנוכחות של היהודים בכל הזדמנות אפשרית". מרזל מוסיף כי "כמובן שאנחנו פועלים להיפך, אבל הבעיה היא שהשלטונות בוחרים בצד של הערבים".

מרזל מסביר כי בזמן האחרון הערבים בחברון שקטים באופן יחסי, ולכן הצבא נותן להם מחוות. "ככה זה תמיד, נכנעים לערבים וחזקים כנגד יהודים. הסיבה לדבר הזה היא פשוטה, זה קורה כיוון שאנחנו נחמדים מידי ובמזרח התיכון מי שנחמד מפסיד".

לדברי מרזל סגירת אולם יצחק היא חלק מתהליך התקפלות ארוך שלהמח"ט בפני הערבים. "המח"ט פתח צירים לערבים, פתחו להם חנויות ברחוב דוד המלך, מאפשרים לערבים לנסוע ברחוב היחידי שיש ליהודים בחברון, כל הזמן נותנים מחוות לערבים". מצד שני הוא טוען כי אל היהודים היחס הוא הפוך והצבא כל הזמן מתנכל ליהודים, כמו שניתן לראות במספר הפעמים בהם נהרס בית הכנסת חזון דוד ובדרכים נוספות. "הצבא טוב אל הערבים ומתנכל ליהודים", הוא טוען.

לדברי מרזל הדרך לשנות את המצב מאוד פשוטה. "אפשר לראות שהשלטון מבין רק כח. אם אנחנו נעשה מהומות כמו שהערבים עושים, אז יספרו אותנו יותר", אומר מרזל לסיום.

ביום חמישי תהיה מערת המכפלה סגורה ליהודים בשל חג הקורבן המוסלמי, ותפתח לערבים בלבד. התפילות יערכו ברחבת המדרגה השביעית.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד