בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתניהו הורה: ח"כים לא יעלו להר הבית

ראש הממשלה החליט למנוע עלייתם של שרים וח"כים להר הבית. ביקורת רבה הושמעה כנגדו. "החלטת נתניהו פרס לטרור". אחמד טיבי הודיע: "אעלה להר הבית"

  • טוביה אריאל
  • כ"ה תשרי תשע"ו - 10:24 08/10/2015
גודל: א א א
הר הבית (תמר הירדני)
הר הבית (תמר הירדני)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אמש למשטרה כי תמנע כניסת שרים וחברי כנסת יהודים להר הבית, "על מנת למנוע תסיסה סביב הנושא", אמר. לגבי חברי הכנסת הערבים לא ניתנה הוראה דומה, אף על פי שבעבר תועדו חברי הכנסת כשהם מעוררים מהומות במקום.

לאחר שנשמעו תגובות רבות של חכי"ם ושרים כנגד ההחלטה, הבהיר הבוקר (חמישי) נתניהו, כי האיסור חל גם על חברי כנסת ערביים.

מיד לאחר החלטתו של נתניהו אמש, אמר השר אורי אריאל ל'רדיו קול חי', כי "לא נורמלי ולא סביר שיהודי לא יכול לעלות להר הבית, ובטח שאי אפשר שח"כים ערבים יעלו אבל ח"כ יהודי לא יעלה". השר זאב אלקין תמה אף הוא על ההחלטה. לאחר שינוי ההחלטה בידי נתניהו הוסיף השר אריאל ואמר, כי"זה לא הופך את ההחלטה ליותר או פחות טובה. ההוראה שגויה ומוטית".

"ההחלטה יכולה להתפרש בעיני הפורעים והמחבלים ככניעה לדרישות שלהם וכמובן שזה יגביר את הטרור. עוד מעט גם ללכת ברחוב הגיא יהיה פרובוקציה וגם להגיע לכותל, ומי שנכנע לטרור פעם אחת כמו אישה מוכה לצערי הוא יעשה את זה עוד פעם ועוד פעם", אמר השר אריאל.

עו"ד איתמר בן גביר מסר כי "ראש הממשלה נתן רוח גבית לטרור והעביר למחבלים מסר כי באלימות ניתן להכניע את ישראל. המחבלים השיגו את מטרתם ומעתה גם יבינו שכדי לסגור את המקום הקדוש ליהודים הם צריכים רק להגביר הלהבות. זו לא ממשלת ימין, זו ממשלה רופסת".

| "החלטת נתניהו פרס לטרור" - אחמד טיבי: "אעלה להר"

בתנועת חוזרים להר גינו הבוקר את האיסור שהטיל ראש הממשלה על חברי הכנסת לעלות להר הבית ואמרו, כי "איסור עליית חברי הכנסת להר הבית הינו צעד פחדני, שנועד למסמס את הבעיה האמיתי שבגללה יש פיגועים. הר הבית הינו סמל המאבק באינתיפאדה השלישית, אך אינה סיבת המאבק".

עוד הוסיפו ואמרו כי "סיבת המאבק היא עצם הימצאותם של היהודים בארצם, וככל שיוסיף ראש הממשלה להתקפל לדרישות הרוצחים המוסלמים בהר הבית, לא רחוק היום בו יאסור ראש הממשלה להיכנס לעיר העתיקה, ובהמשך אף איסור כניסה גורף לירושלים. על חברי הכנסת להתעלם מהודעה זו של ראש הממשלה לפני שתהפך לנוהל קבוע של בריחה ממקומות חיכוך בכל מרחבי מדינת ישראל".

לעומת זאת, חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה הערבית המשותפת אמר הבוקר, כי "לא נתניהו ולא הימין יוכלו למנוע מאיתנו להיכנס למסגד אל-אקצא שלנו. מחר כולנו נהיה שם במסגד. לשים ח"כים ערבים ומוסלמים במישור אחד עם אריאל וחוטובלי זה כמו לומר לבעל הבית שהוא והפורץ לביתו חד הם. החלטה זו מוסיפה שמן למדורה".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד