בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי הוציא את "מכתב מאה הרבנים"?

המכתב שיצא בתקופה סוערת זו הוחתם כבר לפני זמן רב. "חתמתי על המכתב לפני שנתיים בלי קשר לאירועים הנוכחיים", אמר אחד הרבנים. "מישהו חשף את המכתב, אנחנו רצינו להמתין"

  • טוביה אריאל
  • י"ב חשון תשע"ו - 14:33 25/10/2015
גודל: א א א
הקריאה מתשכ"ז
הקריאה מתשכ"ז

לפני מספר ימים התפרסם מכתב עליו חתומים למעלה ממאה רבנים הקוראים שלא לעלות להר הבית. המכתב הוביל לתגובות רבות של אנשים שאמרו כי גם אם זו דעתם ההלכתית של הרבנים, בתקופה בה ההסתה הערבית מתרכזת סביב נושא הבעלות על ההר, וראש הממשלה חותם על וויתורים לממשלת ירדן לא ראוי לפרסם את המכתב.

אמנם, מבירור שערך אתר הקול היהודי עולה כי הרבנים חתמו על המכתב כבר לפני זמן רב וכי רבים מהחתומים כלל לא היו מודעים לפרסומו בעת הזו. חלק מהרבנים החתומים על המכתב כבר נפטרו. רבנים אחרים החתומים על המכתב סיפרו לקול היהודי כי כלל לא ראו את המכתב.

יהודים בהר הבית (ליבה)

רב הכותל- הרב שמואל רבינוביץ', סיפר לקול היהודי כי מדובר במכתב עליו מחתימה לשכתו של הרב יצחק יוסף רבנים כבר למעלה משנה.אך "המכתב הוא הלכתי ואינו מביע עמדה פוליטית". עוד הוסיף הרב כי "ודאי שהר הבית שייך ליהודים, ואנחנו לא צריכים אישור מאף אחד. הר הבית הוא הלב שלנו 'דברו על לב ירושלים'".

לדברי הרב רבינוביץ' "מאן דהוא חשף את המכתב לתקשורת, ובעקבות כך גם אנחנו פרסמנו את המכתב. מבחינתינו התכנון היה להמתין עם פרסום המכתב, על מנת להחתים רבנים נוספים". כשנשאל הרב רבינוביץ' על העיתוי בו יצא המכתב, השיב כי ייתכן שאם היה הדבר באפשרותו, הוא היהמונע את פרסום המכתב, לזמן בו יהיה ברור כי השאלה היא הלכתית ולא פוליטית.

בלשכתו של הרב יצחק יוסף אמרו כי הם לא עומדים מאחורי פרסום המכתב בעיתוי הנוכחי.

הרב דוד סתיו רבה של שהם אמר גם הוא לקול היהודי, כי "החתימה על המכתב נעשתה לפני כשנתיים, בלי קשר לאירועי השעה". עוד הוסיף הרב סתיו כי אמנם הוא סובר שההלכה אוסרת על עלייה להר, אך עדיין מחובתה של מדינת ישראל לאפשר את התפילה והעלייה להר ליהודים המעוניינים לעשות זאת".

ככל הנראה המכתב פורסם לראשונה באתר 'כיכר השבת' שפרסם, כי"בתקופה האחרונה עשרות רבנים חתמו על מכתב המחדד את איסור העלייה להר הבית". ניתן לראות כי המכתב באתר כיכר השבת אכן פורסם לפני הפרסום הרשמי, שכן חלק מהחתימות לא מופיעות בו, ככל הנראה מאחר והם נוספו רק אחרי הפרסום ב'כיכר השבת'.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד