בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ח"כ ערבי עלה להר הבית

למרות האיסור שהטיל נתניהו. "הודעת דובר המשטרה מלמדת כי הממשלה אישרה את עלייתו"

  • ט"ו חשון תשע"ו - 12:15 28/10/2015
גודל: א א א
באסל גטאס בהר הבית, הבוקר (צילום מסך מתוך פייסבוק)
באסל גטאס בהר הבית, הבוקר (צילום מסך מתוך פייסבוק)

למרות האיסור שהטיל ראש הממשלה בנימין נתניהו על חברי הכנסת לעלות להר הבית, תיעד עצמו הבוקר (רביעי) חבר הכנסת באסל גטאס, מהרשימה הערבית המשותפת, כשהוא בשטח הר הבית.

"היום הצלחתי להיכנס לתוך מסגד אלאקצא משער השבטים, למרות החלטת נתניהו למנוע מהח"כים הערבים להיכנס לחרם אלשריף", אמר גאטס בתיעוד וידאו שעלה לעמוד הפייסבוק שלו. "אני פה כדי לומר לנתניהו שאין לו ריבונות בירושלים וגם לא באל-אקצא, ואתה (נתניהו) והכיבוש שלך לא שולטים במקום ולא תמנעו מעמנו לקיים את זכותו בתפילה ובביקור אל-אקצא. הכיבוש ואתה (נתניהו) סופכם לאבדון. והמקום הקדוש הזה יישאר אתר תרבותי ערבי אסלאמי בלבד".

שרים וחברי כנסת שונים מתחו ביקורת על מעשיו של גאטס, ביניהם ח"כ מהמחנה הציוני והשר לבטחון פנים גלעד ארדן. מהמשטרה נמסגר בתגובה, כי "הבוקר נכנס חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה המשותפת להר הבית. משטרת ישראל מיישמת את החלטות הממשלה בנוגע להר הבית ועושה הכול על מנת להבטיח שהמבקרים והמתפללים בהר הבית ישמרו על קדושת המקום ויתנהגו באופן מכובד ואחראי במרחב הציבורי הקדוש והרגיש".

עוד הוסיפו ואמרו במשטרה, כי "משטרת ירושלים תמשיך לפעול במקצועיות לשמירת הסטאטוס קוו בהר הבית, הסדר הציבורי וביטחון המתפללים והמבקרים בו".

לפני כשלושה שבועות הורה נתניהו לשרים ולחברי הכנסת שלא לעלות להר הבית עד להודעה חדשה. לאחר ביקורת שהושמעה כלפי נתניהו, הבהיר ראש הממשלה כי האיסור חל גם על חברי כנסת ערבים. בתנועת הסטודנטים למען הר הבית מסרו הבוקר, כי "הודעת דובר מחוז ירושלים במשטרה אסי אהרוני מלמדת כי כניסת חה"כ גטאס, מקורה באישור הממשלה שלנו שבמקביל אוסרת על חברי כנסת יהודים לעלות".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד