בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חרדים להר השם

עשרות חרדים עולים להר הבית בקביעות. "הגיע הזמן להתעוררות בציבור החרדי. כל אחד צריך ללמוד את הסוגיה ולעלות להר"

  • חיים כהנא
  • י"ט חשון תשע"ו - 22:11 01/11/2015
גודל: א א א
חרדים עולים להר הבית. משמאל, עם כובע, יוסף רבין (פייסבוק)
חרדים עולים להר הבית. משמאל, עם כובע, יוסף רבין (פייסבוק)

בין העולים להר הבית קיים אחוז לא מבוטל של חרדים שעולים להר. למרות הקריאות והאמירות האחרונות שיוצאות מהציבור החרדי כנגד העלייה וכנגד העולים, ישנן קבוצות של בחורי ישיבה ואברכים שעולות להר.

יוסף רבין נמנה על אחת הקבוצות של יהודים חרדים שעולים בקביעות להר הבית. "אני לא אוהב להגדיר את עצמי אבל אני לבוש כחרדי ובא מישיבות חרדיות", אומר רבין בשיחה לקול היהודי. "דווקא עכשיו אנחנו מתחזקים בעלייה להר, כנגד האמירות שהחרדים לא עולים ולכן שהערבים לא ירצחו אותם ועוד שטויות כאלו. הגיע הזמן שמתוך הציבור החרדי תהיה התעוררות לעלייה להר, וכן, אנחנו חושבים שזה מאוד חשוב במאבק שלנו כאן בארץ".

מידי יום ראשון משתדל רבין לעלות להר הבית. סביבו התגבשה קבוצה של 30-40 חרדים נוספים שעולים להר בקביעות. "היום חיכינו הרבה זמן בבוקר לעלות ולא זכינו, אז עשינו סיבוב שערים סביב הר הבית".

| "חלק מהמאבק שלנו"

"העלייה חשובה לדעתי בגלל שהיא אחד מהמרכיבים הכי יסודיים במאבק שלנו, בתהליך הגאולה ובתיקון המדינה.אם אנחנו רואים שבכל העולם רוצים לקחת לנו את המקום הקדוש לנו, סימן ששם אנחנו צריכים ללחום בכל הכוח ולאחוז במקום הזה".

"גם מבחינה ביטחונית יש חשיבות רבה לעליה. אנחנו ידעים ש'תחילת נפילה – ניסה', כך כתוב בגמרא. אם אנחנו ניכנע להם בהר הבית, השלב הבא יהיה הכותל וירושלים וגם כל הארץ. אנחנו צריכים להגיד מספיק ודי, אנחנו פה ולא זזים מכאן".

| "במקום להקשיב לגויים, תקשיבו לחז"ל"

רבין מתייחס לטענה הרווחת בציבור החרדי לפיה העולים להר מסכנים את הציבור היהודי בכך שהם מגרים את הטרוריסטים הערבים. "כמו שאמרתי, אני חושב שזה ממש הפוך. במקום להאמין במה שהגויים אמרו לנו, עדיף להאמין בדברי חז"ל שאמרו לנו שגם ישמעאל וגם עשו הם שונאים לישראל. אנחנו צריכים לדעת את זה ולדעת שאם ניתן להם, הם יבקשו יותר. כל הנביאים, מופיע הרבה ביחזקאל ובזכריה, אומרים שבאחרית הימים הגויים יעלו על ירושלים וינסו לקחת את מקום המקדש. על ידי שאנחנו נבטח ונאמין רק בקדוש ברוך הוא יהיה לנו ביטחון אמיתי".

הר הבית (תמר הירדני)

גם למכתבי הרבנים כנגד העלייה להר מתייחס רבין ומסביר כי "יש שתי קבוצות רבנים. יש קבוצה שבאמת מסכימה שלא צריך להיכנע לטרור ושהמאבק הוא נכון אבל מכיוון שיש ספקות הלכתיות עדיף שלא לעלות. אם זה מצד אי ידיעת מקום המקדש או הקושי בטהרה. בכל דבר בתורה יש מחלוקות וזה בסדר. אבל יש קבוצה שניה שיודעת שמצד ההלכה אנחנו צודקים, אך הם חושבים שזה התגרות באומות העולם. זה רבנים שלדעתי, עם כל הכבוד להם, לא הבינו איפה אנחנו נמצאים בתהליך הגאולה. קבלנו את הר הבית במלחמת ששת הימים וזה מצב אחר לגמרי, אנחנו לא בגטו באירופה".

| "צריך להוציא את הגלות מהעם"

"יש פתגם יפה ששרים בשבת 'ואפיק ית עמך מגו גלותא' – תוציא את עמך מהגלות. לפעמים אנחנו צריכים להחליף את זה ל'ואפיק ית גלותא מגו עמך' – תוציא את הגלות מהעם, כי העם פשוט לא רוצה לצאת מהגלות ולא רוצה להכיר בתהליך הגאולה וברצון לתקן את המדינה. לדעתי, לדעת הרב יצחק גינזבורג ורבנים אחרים זה בידנו ואנחנו צריכים להשתדל על זה ולהתאמץ לתקן את המצב".

"אני קורא כל יום לציבור. כל אחד שילמד את הסוגיא ויבוא להר. זה ממש כיבוש ארץ ישראל ומקום המקדש. זה מלחמת תודעה. מי שלא יודע הלכות אני אשמח ללמד אותו ואני חושב שזה יוסיף תודעה לעוד בעיות שיש כאן ולתיקון המדינה בעזרת ה'", מסיים רבין.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד