בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"ההשקפה של הרבנות הראשית - גלותית"

הרב ישראל אריאל: התנגדות הרבנות אינה הלכתית ונובעת מהשקפה גלותית. הדברים נכתבו בעקבות תשובה של הרב יצחק יוסף, בה נכתב כי "מצוה לפרסם... שאל לנו לפעול בעניין זה מאומה"

  • טוביה אריאל
  • כ' חשון תשע"ו - 12:18 02/11/2015
גודל: א א א
הרב אריאל בהר הבית (ארגוני המקדש)
הרב אריאל בהר הבית (ארגוני המקדש)

לפני מספר ימים כתב הרב ישראל אריאל מכתב בו הוא קובל על התנהלות הרבנות הראשית סביב העלייה להר הבית. את המכתב כתב הרב אריאל בעקבות תשובה של הרב יצחק יוסף, אשר פורסמה בגיליון 'מקור ראשון'. בין היתר, כתב הרב יוסף בתשובתו כי "חל איסור כרת בכניסה אל שטחי המקדש".

בנוסף כתב הרב יוסף, כי "מה שהעלית על דל שפתיך, האפשרות להקמת בית המקדש בזמן הזה - הנה הדברים נדחו לגמרי מן ההלכה... ומצוה לפרסם... שאל לנו לפעול בעניין זה מאומה עד כי יבוא שילה ולו יקהת עמים".

לדברי הרב אריאל הוא אמנם חפץ מאוד ביקרה של הרבנות הראשית, אך ודאי שיש מצווה גדולה לבנות את בית המקדש גם בזמן הזה, כפי שנאמר "ועשו לי מקדש". לדברי הרב אריאל, 'מכון המקדש' פנה פעמים רבות לבנות הראשית בבקשה שתחווה את דעתה בעיניינים הנוגעים לבית המקדש, אך מעולם לא התקבלה תשובה בכתב על השאלות.

(מתוך ספרי מכון המקדש)

הרב אריאל טוען במכתבו כי אותה התעסקות גדולה במצוות 'מורא מקדש', הכוללת התרחקות יתירה מכל עניני הר הבית, מהווה גורם עיקרי לויתורים בהר. לטענתו יש בידיו שמות של רבנים, שלאחר מלחמת ששת הימים לחצו על חברי הכנסת החרדים לפעול להחזרת הר הבית לידי המוסלמים, כפי שאכן נעשה בסופו של דבר.

בנוסף, קובל הרב אריאל במכתבו על הרבנות הראשית, וכן על הרבנים שחתמו על המכתב בדבר האיסור ההלכתי להיכנס אל שטח הר הבית. לטענת הרב אריאל "אם הם סוברים שההלכה אוסרת עלייה להר הבית, על הרבנות והרבנים לפרסם ספר, או לפחות מאמר, שיסביר את שיטתם ההלכתית". לטענת הרב אריאל התנגדות הרבנות לעלייה להר הבית היא "השקפתית ולא הלכתית, וההשקפה של הרבנות בעניין היא השקפה גלותית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד