בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב ליאור עלה הבוקר להר הבית

הרב דב ליאור עלה הבוקר להר הבית: "יש עניין שאנשים יגלו ערגה נפשית למקום הזה". שוטר שסירב לתת לו להיכנס לשטח ההר עם קרע בחולצתו, אישר זאת לבסוף

  • ו' כסלו תשע"ו - 16:39 18/11/2015
גודל: א א א
הרב ליאור בהר (דניאל סדיקה)
הרב ליאור בהר (דניאל סדיקה)

רבה של קרית ארבע - חברון, הרב דב ליאור עלה הבוקר להר הבית יחד עם כמה תלמידים ובני משפחה.

בתחילה תכנן הרב את עלייתו למחר אך בעקבות כך שהדבר התפרסם, ומחשש שנשים תעלינה להר יחד איתו, הקדים הרב את עלייתו להיום. הדבר נובע מפסיקתו של הרב ליאור כי לנשים אסור לעלות להר הבית בכל מקרה.

הרב ליאור הגיע להר הבית עם קרע בחולצתו לאות אבל על החורבן במקום. שוטר השער הודיע לו שלא יאפשר לו להכנס כך להר הבית. הרב אמר שאם לא נותנים לו לעלות ככה הוא לא עולה, ובעקבות כך כל משפחתו לא הסכימה לעלות. לאחר כמה דקות טען השוטר שהוא השיג אישור והרב ליאור עלה להר הבית.

בתוך ההר אמר הרב כי "אנחנו משתדלים שלא להתקרב לכל מקום שישנו חשש שזה מקום 'העזרה', משום שבזמננו אין לנו יכולת הלכתית להיטהר כדי לעלות שמה, אבל אנחנו קרובים מאוד למקום הזה".

הרב ליאור בהר הבית, הבוקר (דניאל סידוקה)

"חז"ל דרשו 'ציון דורש אין לה - מכלל דבעיה דרישה'. כלומר, שיש ענין שאנשים יגלו ערגה נפשית ורצון לעלות למקום הזה, עד שנזכה שנוכל כאן להתפלל, ולעשות כאן את כל מה שאנחנו צריכים", אמר הרב.

"בינתיים אנו נמצאים עדיין בשיירי החורבן, רואים כאן את אותות החורבן, ואנחנו מאמינים שאלו הן תופעות זמניות. יבוא זמן שהדברים הללו ישתנו, עד שנזכה למה שאנחנו מתפללים עליו כל יום, שהקדוש ברוך הוא יחזיר את שכינתו לציון, נקווה שזה יהיה בקרוב, בימינו ובמידת הרחמים" הוסיף הרב וציין כי מחר יחול יום פטירתו של הרב יעקב משה חרל"פ, תלמידו של הרב קוק שניסה לקדם יוזמה להקרבת זבח הפסח בהר הבית.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד