בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התגברות באפליה בהר הבית

המשטרה החליטה כי מהיום (א') יעלו יהודים להר הבית רק עד מכסה מסוימת. ארגוני המקדש: "לא נשתף פעולה עם מכסות מספריות ואפליה גזענית בניחוח אנטישמי"

  • י"א כסלו תשע"ו - 11:34 23/11/2015
גודל: א א א
יהודים בהר הבית (ארגוני המקדש)
יהודים בהר הבית (ארגוני המקדש)

האפלייה בהר הבית מגיעה לשיא חדש. החל מהיום (ראשון) משטרת הר הבית תגביל באופן רשמי את מספר העולים היהודים למכסות ובהרשמה מראש. לעומת זאת, מי שאינם יהודים ייכנסו להר הבית חופשי וללא הגבלה.

יהודים שעלו אתמול להר הבית קיבלו בתדהמה את הודעת המשטרה, כאשר הסטטוס קוו בהר הבית שוב משתנה לרעת היהודים. על פי הודעת המשטרה, החל מהיום היא תאפשר רשמית את כניסתם של 45 יהודים בלבד בשעות הבוקר, ועוד 15 יהודים בשעות הצהריים.

בנוסף החליטה המשטרה לתעדף את כניסתם של יהודים שיירשמו אצלה מראש. משמעות הרישום הוא שמעבר ל'מכסות' של שישים יהודים ביום, המשטרה לא תאפשר יותר כניסה חופשית ליהודים בהר הבית, בטענה שמכסת היהודים מלאה בנרשמים מוקדמים.

פעילי מקדש שהתקשרו למשטרה לברר את נכונות הידיעות, נדהמו לשמוע שהמשטרה אכן מתכוונת ליישם את מה שכינו "הפלייה גזענית". לטענת המשטרה ההחלטה החדשה היא "לטובת היהודים ולבטחונם".

| ארגוני המקדש: "אנטישמיות"

ארגוני המקדש החליטו שלא לשתף פעולה עם המשטרה בתוכנית הרישום. "הרעיון לקבוע מכסות מספריות של יהודים בהר הבית, הוא אנטישמי", הם אומרים. לטענתם, מדינת ישראל משתפת פעולה עם הוואקף ומפלה יהודים בהר הבית.

לדברי הפעילים, "הר הבית צריך להיות פתוח ליהודים לפחות כמו רחבת הכותל המערבי. הר הבית הוא מקום שקט ובטוח הרבה יותר מאשר כל מקום אחר בעיר העתיקה. המשטרה נושאת את שם הבטחון לשווא, אין שום סיבה להגביל את היהודים בהר הבית".

"היצמדות השוטרים ליהודים בהר הבית, היא אך ורק כדי למנוע מהיהודים חופש דת במקום הקדוש, בכדי לספק את דרישות הוואקף והירדנים", טוענים פעילי המקדש. "תירוצי הביטחון הם שקריים", מדובר בכניעה לאנשי הוואקף ומדינת ירדן המאיימים בהמשך הטרור אם לא ימולאו דרישותיהם".

לטענת הפעילים, "דווקא בימים אלו כאשר מדינת ישראל עומדת בפני מתקפות אפלייה וסימונים אסור לנו להשלים עם שום סוג של אפלייה. קל וחומר שלא ליישם בעצמנו כללי אפלייה נגד יהודים ככניעה לטרור וללחצי אוייב".

עוד טוענים הפעילים, כי "המשטרה ושאר רשויות המדינה נדרשות לציית לחוק. אנו מוחים בפני השר ארדן, ובפני ראש הממשלה, על המדיניות המפלה שהם מובילים, תוך שהם מסתתרים מאחורי סיסמאות אודות חופש פולחן".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד