בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הוגשה פנייה לביטול המכרז בעפולה

בשיחה לקול היהודי, טוען עו"ד אילן וקנין כי תוצאות המכרז מלמדות באופן ברור על תיאום הצעות בין הזוכים הערבים. "הרשות הייתה צריכה להודיע על ביטול המכרז ולא להגיע למצב שאנחנו צריכים להתמודד עם התוצאות הללו"

  • אורי קירשנבום
  • כ"ה כסלו תשע"ו - 15:19 07/12/2015
גודל: א א א

בעקבות מחאתם של תושבים בעפולה על זכייתם של משפחות ערביות בלבד במכרז להקמת השכונה החדשה בעפולה עלית, הם פנו היום (ב') באמצעות עו"ד אילן וקנין לרשות מקרקעי ישראל בדרישה לבטל את המכרז.

"מדובר במכרז ל-27 יחידות דיור שבו זכו 45 זוכים", מסביר עו"ד וקנין בשיחה לקול היהודי. "אותי שכרו בשביל לבדוק את החוקיות של המכרז הזה. בחנתי אותו והגעתי למסקנה שהיה כאן תיאום של ההצעות. זאת אומרת שרוב המציעים במכרז תיאמו את ההצעות שלהם".

עו"ד וקנין מציין שבמקרה דומה נפסל מכרז בעקבות כך שהזוכים בו קיימו תיאום של ההצעות: "ביישוב חריש היו עמותות חרדיות שתיאמו מחירים ביניהן. היועמ"ש לממשלה הורה לראש רשות מקרקעי ישראל בזמנו, בנצי ליברמן, לבחון את המקרה והוא אכן פסל את המכרז בגלל תיאום מחירים פסול". לדברי וקנין, גם עתירה של העמותות החרדיות לבית המשפט לא הועילה להן והשופט דוד חשין השאיר את ההחלטה לביטול המכרז על כנה.

"פניתי בשם התושבים לשר האוצר, לעדיאל שומרון - מ"מ מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ולמנהל המרחב ברשות מקרקעי ישראל שיורו על ביטול המכרז הזה", אומר עו"ד וקנין.

"אני סבור שרשות מקרקעי ישראל, לפני שהכריזה על תוצאות המכרז, הייתה צריכה להורות על הביטול הזה ולא להגיע למצב שאנחנו צריכים להתמודד עם התוצאות הללו. הדבר עולה בצורה מאוד ברורה מהמכרז הספציפי הזה".

"מצד אחד אתה אומר שלא יגשו תאגידים ועמותות כי המכרז מיועד לאנשים פרטיים ומצד שני מגישים עשרים ומשהו חבר'ה את אותה הצעה - זו בעצם התאגדות, על אף שהם לא מאוגדים תחת הכותרת של 'חברה' או 'עמותה'. אני סבור שזה בדיוק 'תאגיד'. המנהל צריך היה לראות את זה ולהודיע על ביטול המכרז".

עו"ד וקנין אומר שאם בקשתם לביטול המכרז תיענה בשלילה הם לא יהססו מלפנות לבית המשפט בנידון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד