בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוזרים להר מציגים: חנוכה - הסיפור האמיתי

תנועת "עיר עמים" לא ממש אהבה את הסרטון לחנוכה של "חוזרים להר". "אנחנו שמחים לגלות כי עמותת עיר עמים מבינה את חשיבותה של מלחמת המכבים על המקום הקדוש ביותר ליהודים"

  • כ"ה כסלו תשע"ו - 21:49 07/12/2015
גודל: א א א
(צילום מסך מתוך הסרטון)
(צילום מסך מתוך הסרטון)

תנועת 'חוזרים להר' הפועלת להעלאת המודעות הציבורית לעלייה להר הבית ובניין המקדש פרסמה לקראת חג החנוכה סרטון ציני.

בסרטון נראים כביכול חיילים חשמונאים שמגיעים לפתח הר הבית אך נתקלים לפתע פתאום בשלט המוצב בשערי הכניסה להר המיועדים לתיירים ולמבקרים יהודים המורה על כך שהרבנות הראשית אוסרת את העלייה להר.

החשמונאים, שנדהמו למראה השלט, מתלבטים מה לעשות באשר לתוכניותיהם להסיר את הצלם מההיכל ולטהר את המקדש.

| ב"עיר עמים" לא ממש אהבו את הסרטון

תנועת השמאל "עיר עמים" פרסמה הודעה בגנות הסרטון: "מי ששומע בימים האחרונים את עמדותיהם של אנשי הימין הקיצוני כלפי השב"כ והמדינה, לא מתפלא ששוב חבורת פירומנים רוצה לחזור ולהדליק את האזור מחדש בפרובוקציות מיותרות. בזמן המכבים, העם היהודי הגן על עצמו מפני שלטון ששאף לחלל את מקדשו. כיום, כריבון, חובה עלינו לכבד את העובדה שבהר הבית נמצאים המסגדים הקדושים למוסלמים. אנו מצפים מרבנים ואישי ציבור שיצאו נגד סרטון ההסתה המעוות את המורשת היהודית ומציג אותה ככובשת שאינה מכבדת את זכויותיהן של דתות אחרות".

בתנועת "חוזרים להר" לא נשארו חייבים ואמרו כי "אנו שמחים לגלות כי עמותת 'עיר עמים' מבינה את חשיבותה של מלחמת המכבים על המקום הקדוש ביותר ליהודים - הר הבית. אך עם זאת, מתקשים להבין את ההבדל בין שלטון לא יהודי ששם צלם בהיכל, דבר המצדיק מרד ומלחמה, לעומת שלטון יהודי שלא מסיר את הצלם הקיים במקום המקדש, ומשתפת פעולה עם הפורעים הערבים שמחללים ומבזים את המקום מידי יום. מטרת הסרטון הינה להעלות את המודעות לביזיון המתרחש בהר הבית יום יום שעה שעה, וכל זאת בחסות ממשלת ישראל".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד