בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ביהמ"ש: בקשת ההרחקה ארוכה ולא מידתית

בית המשפט מתח ביקורת על בקשת המשטרה להרחיק מהעיר העתיקה את פעיל הר הבית: "מוטב שהבקשה לא היתה מוגשת"

  • יח"צ
  • ב' טבת תשע"ו - 11:24 14/12/2015
גודל: א א א
יהודים בהר הבית ארכיון _יחצ)
יהודים בהר הבית ארכיון _יחצ)

אתמול (א׳) התקיים דיון בבית המשפט השלום בירושלים בעניינו של רפאל מוריס, פעיל תנועת 'חוזרים להר' שנעצר ביום חמישי בעת צעדה של התנועה שנבלמה בידי המשטרה בשער יפו בירושלים. נציג המשטרה דרש להרחיק את מוריס מהעיר העתיקה לתקופה ממושכת של 90 יום בטענה למסוכנות רבה בשל פעילותו סביב נושא הר הבית.

עו״ד סיניה חריזי מוזס שיצגה את מוריס מטעם ארגון חוננו טענה כי עצם המעצר מהווה אפליה חמורה, שכן למרות שלמפגינים רבים יוחסו אותם הקריאות שלדברי המשטרה הפרו את הסדר, הרי שרק מוריס נעצר. בנוסף טענה עורכת הדין כי המשטרה השתמשה באלימות רבה ולא מידתית לפיזור ההפגנה וכי אין להרחיק את מורי מהעיר העתיקה.

מוריס בהר הבית

השופט שאול גבאי ריכטר מתח ביקורת על המשטרה וקבע כי העובדה שרק מוריס נעצר למרות שגם אחרים קראו קריאות מקהה את טענת המשטרה על סיכון הנובע ממנו.

בנוסף ביקר השופט בחריפות את בקשת המשטרה להרחקה ממושכת וכתב כי "התנאים המבוקשים אינם סבירים ואף לא ראוי היה להגיש בקשה להרחקה גורפת כל כך לתקופה ארוכה כל כך".

לצד זאת קבע השופט כי לאור "נפיצות האווירה בירושלים סביב הר הבית", ופעילותו של מוריס בנושא הר הבית, הרי שיש להרחיקו ל-14 יום מהעיר העתיקה.

רפאל מוריס מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: ״הצדק מתחיל לצאת לאור, החלטת השופט כי התנהלות המשטרה כנגד פעילי הר הבית בלתי מידתית מהווה אבן דרך בהפסקת ההתנכלות לפעילים. עם זאת אני מאוכזב להסכמת השופט להרחקה מהעיר העתיקה, גם אם מדובר בתקופה קצרה. הרחקת יהודים מהעיר העתיקה ב״עוון״ פעילות לקידום המקדש לא מקובלת בשום פנים ואופן״.

עו"ד סיניה חריזי מוזס שייצגה את מוריס מטעם חוננו מסרה בתגובה: "הסיבה האמיתית להטלת המגבלות עליו היא הפעילות שלו, שהיא לגיטימית וחוקית והיא חלק מחופש הביטוי שמאפשר לפעול למען הדברים שאדם מאמין בהם כל עוד זה חוקי. כל מה שיוחס לו יוחס גם לאחרים שלא נעצרו ולא הורחקו ולכן אנחנו רואים את התנהלות המשטרה בחומרה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד