בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דווקא בישראל: חרם על יינות מ'השטחים'

'מדריך היין הישראלי' מסרב לכתוב על יינות המיוצרים ביהודה ושומרון, גם לא על אלו שקבלו עשרות מדליות ופרסים בתחרויות בינלאומיות. ורד בן סעדון מיקב טורא: "חבל שיין מרחיק בין אנשים במקום לקרב". עורך המדריך: "מדובר במדריך זניח, מיקרו של המיקרו"

  • אורי קירשנבום
  • ד' טבת תשע"ו - 11:22 16/12/2015
גודל: א א א
יקב טורא ברחלים
יקב טורא ברחלים

'מדריך היין הישראלי' מסרב לפרסם ולדרג יינות משטחי יהודה והשומרון.

אמש פורסמה בחדשות ערוץ 2 הקלטת שיחה שניהלה ורד בן סעדון, בעלת יקב טורא שברחלים, עם אחד מעורכי הספר 'מדריך היין הישראלי' בו העורך מסביר לה שיינות שלה לא ייכנסו למדריך בשל מיקום היקב מעבר ל'קו הירוק'.

"תראי, צר לי לבשר לך, אבל המדיניות שלנו לא השתנתה מהשנה שעברה", אמר עורך המדריך לבן סעדון, ששאלה שוב: "שזה בעצם אומר שבגלל שאנחנו, כאילו, מהאזור הזה, אז זה לא יילך?".

העורך שב והבהיר שאין בכוונתו להכניס יינות מיהודה והשומרון למדריך, בניגוד, אגב, ליינות מרמת הגולן אותם הוא כן מכניס למדריך.

בציר בכרם ביצהר (דוברות יצהר)

'מדריך היין הישראלי' הוא מדריך שעורכים יאיר גת - כתב היין והאלכוהול של 'ישראל היום' וגל זוהר - יינן בכיר. במדריך כותבים העורכים על כתשעים יינות המיוצרים ב-41 יקבים ברחבי הארץ.

בשיחה עם הקול היהודי טענה ורד בן סעדון שמדריך שמתיימר להיות מקצועי לא יכול שלא להתייחס ליינות מסויימים רק בשל האזור שממנו הם מגיעים. לדבריה, הדבר עלול להביא למסקנה שהיינות שלה אינם איכותיים מספיק בשביל להכנס למדריך, דבר בלתי סביר לאור עשרות המדליות והתעודות הבינלאומיות שהיינות שלה קיבלו בתחרויות רבות.

"אנחנו עם אחד ולכל אחד יכולות להיות הדעות שלו. זה לגיטימי וזה בסדר. יין אמור לחבר בין אנשים ולא לעשות את התופעה ההפוכה. לצערי זה מה שקורה פה", אמרה בן סעדון.

"ספר שמתיימר להיות ספר מקצועי ליין לא יכול לקדם אג'נדה פוליטית, בטח מבלי לציין את זה בהקדמה. היינות שלי לא מופיעים במדריך לא בגלל שהם אינם איכותיים אלא בגלל שהעורך מתנגד מדריך היין הישראלי (צילום מסך)להתיישבות פה".

"יש לנו מעל שלושים מדליות ופרסים על היינות מהיקב מרחבי העולם, כולל מהתחרות היוקרתית ביותר שמתקיימת באנגליה, אפילו הם שם רואים בנו כנציגים של מדינת ישראל".

ורד מספרת על יחס אוהד מאנשים שמגיעים מכל מגוון הקשת הפוליטית: "קיבלנו אינספור הודעות וטלפונים מאנשים שכותבים 'גילוי נאות' שהם אינם מהצד הימני של המפה, אבל 'חשוב לנו לחזק אתכם כי אנחנו נגד חרמות'. אני חושבת שזו בדיוק הנקודה, זה לא עניין של שמאל וימין, זו יושרה מקצועית שלא צריכה להתערב עם אג'נדות פוליטיות".

שוחחנו עם עורך המדריך, יאיר גת, לקבלת תגובה שלו לטענתה של ורד על כך שהחלטות פוליטיות מביאות לגישה לא מקצועית שלו במדריך: "מדריך היין הישראלי יוצא באלף עותקים. מדובר בפרוייקט אישי שלי לחברים שלי ומנסים להסביר לי איך להתנהג בו. מדובר בפרוייקט זניח ושולי, פרוייקט נישה. מישהו טרח להכין אייטם לערוץ 2 על הדבר הזה".

"מי שלא רוצה לקנות את המדריך שלי יכול לא לקנות אותו, מי שרוצה יכול להחרים אותו... זה פרוייקט אישי שלי. זה כמו שאני אכנס אליך הביתה ואשאל למה בארון המשקאות שלך שאתה קורא לו ארון המשקאות האיכותי ביותר, למה אין שם יין כזה או אחר".

"מדובר בפרוייקט שהוא מיקרו של המיקרו. בעבודתי העיתונאית אין לי בעיה לא עם ורד ולא עם השכנים שלה. הייתי אצלה בבית יותר מפעם אחת, ביקב פסגות הייתי יותר מפעם אחת וביקב גבעות הייתי יותר מפעם אחת, אז אני מבקש - בואו תחזרו לפורפורציה, זה ארון המשקאות שלי", סיים גת.

מוצרים המיוצרים ביו"ש (שיווק מוצרי יש"ע)

עקיבא הכהן, בעל טחנת הקמח "עץ השדה" ביצהר ומי שהקים את הפרוייקט שיווק מוצרי יו"ש, אמר לקול היהודי בעקבות הדברים: "לפני כשנתיים כשהתחיל הגל של החרמות כנגד יצרנים ביהודה ושומרון, החלטנו לתת לזה מענה כך שכל צרכן ישראלי שירצה לחזק את היצרנים והמפעלים ביהודה ושומרון יוכל לעשות את זה ולקבל את המוצרים עד הבית באמצעות הזמנה באתר האינטרנט. כיצרנים פרטיים אנחנו יכולים לתת את הקונטרה ולקנות דווקא ממוצרים אלו ובכך למזער את הנזק ליצרנים ביו"ש".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד