בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

!!!ישיבת חומש: חזון הגאולה בתנאי שטח - לא לפרסם!

"באמצע שום מקום, חור, יושבים עשרים יהודים, מרחק של עשרים דקות נסיעה מהישוב היהודי הקרוב ובין כפרים ערבים, ולומדים בצל העצים" • הצצה אל הנוער בגבעות

  • אברהם שפירא
  • כ"ו טבת תשע"ו - 14:05 07/01/2016
גודל: א א א

ביישוב החרב חומש שבצפון השומרון קיימת ישיבה ייחודית. קבוצה של בחורים ואברכים שעולים לחורבות היישוב מדי יום ולומדים תורה באחווה ובשמחה.

בדומה למה שאנחנו מכירים ממאחזים נוספים, התנאים במקום קשים למדי. פעולות בסיסיות הופכות להיות קשות מאוד לביצוע בהעדר קורת גג יציבה.

"אם היית מגיע למקום בפעם הראשונה, היית רואה מחזה מעניין" סיפר עמיחי בן פזי, אברך הלומד בישיבה בשיחה עם הקול היהודי. "באמצע שום מקום, חור, יושבים עשרים יהודים, מרחק של עשרים דקות נסיעה מהישוב היהודי הקרוב ובין כפרים ערבים, ולומדים בצל העצים".

"זו לא כמו ישיבה רגילה. הבחורים ישנים בחומש בתנאי שטח. בחורף ישנים במערות. העיקר בשביל ללמוד תורה, ללמוד ולהתעסק בחזון שלנו. עולים לחומש, פותחים שולחנות ומתחילים ללמוד – בקור, בחום, בגשם ובשלג. רוב השבוע הבחורים ישנים בחומש והאברכים עולים לפנות בוקר לחומש. בגלל התנכלויות מצד הצבא יש לנו כל מיני מקומות בהם אנחנו לומדים. כשהצבא מגיע למקום אחד אנחנו עוברים למקום אחר", מספר בן פזי.

| תנאים אין כל כך, אבל חזון יש

"את האוכל מחממים על אש, שירותים עושים בשטח. לתאורה יש איזה מצבר, אבל חוץ מזה אין כלום. בעיקר מה שיש לנו הוא חזון: שהרוח של חומש תנשב בארץ ישראל, להגיע למדינה יהודית. אנו מתעסקים בנושאים האלו בישיבה - איך אנחנו רוצים לתקן כאן את המדינה, בין ישראל לעמים, היחס לאויבים".

בן פזי, מספר על סדר היום ה"שגרתי" של ישיבת חומש. "קמים בבוקר, מעמיסים את כל הציוד על רכבים, פורקים בחומש את כל הציוד ומתחילים ללמוד. לומדים מאוד רציני, בצל העצים. מי שלא היה בחומש לא יכול להבין... זה אמנם סדר יום כמו של ישיבה רגילה אבל זה ממש במסירות נפש, כי התנאים לא משהו וחוץ מהלימוד יש הרבה ארגונים ובעיות שנוצרות".

לגבי החזון אומר בן פזי: "לפעמים חושבים שכל הסוגיות האלו הם סוגיות של נוער, "נוער הגבעות". אנחנו ממשיכים את החזון הזה לכל החיים. לא שוכחים את עם ישראל ואת ארץ ישראל בשום גיל ובשום תהליך. מסירות נפש כל יום בשביל זה. מתינוקות עד לזקנים, כולם מוזמנים".

ישיבת חומש עברה גם תקופות קשות והתנכלויות רבות מצד הצבא, אבל בן פזי מסכם ואומר כי "הרבה מתנכלים כבר עזבו את תפקידם ואנחנו נשארנו כאן. המח"ט הקודם עשה הרבה בעיות. דווקא בחצי שנה האחרונה החיילים לא עשו לנו המון צרות, רק אחרי פיגוע הדריסה בחומש שמו בטונדות בכניסה שלא נוכל להיכנס. אבל כמו יהודים טובים יש כבר שביל עוקף...".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד