בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אל תשפטו לפי מסכים"

הם אינם מבקשים שתסכימו על הכול, רק שתכירו אותם בצורה הוגנת. עשרות רבות של נערים נמצאים במעצרי בית ובהגבלות. "אנחנו הולכים עם גדולי ישראל, עם יהודים רבים שלאורך ההיסטוריה נשארו עם האמת ומתו עליה" • הצצה אל הנוער (שכבר לא) בגבעות

  • אברהם שפירא
  • ז' שבט תשע"ו - 08:45 17/01/2016
גודל: א א א
אילוסטרציה (יהודה פרל)
אילוסטרציה (יהודה פרל)

עשרות בחורים הנמנים על "נוער הגבעות" ונתונים תחת מתקפה תקשורתית מתגברת בשבועות האחרונים, נתונים גם למתקפה מצד זרועות המדינה. מעצרי בית, אזיקים אלקטרוניים, מעצרי בית ליליים, איסורי יצירת קשר עם חברים והרחקות. חלקם מוגבלים מכוח פסיקות של בתי משפט וחלקם בצווים מנהליים שחתומים בידי אלופי הפיקוד בצה"ל, ומגיעים ללא הסברים.

במסגרת פרויקט 'הצצה אל הנוער בגבעות' שמתפרסם בקול היהודי, שוחחנו עם דוד חי חסדאי, תושב בית אל הנתון במעצר בית מלא כשאזיק אלקטרוני מוצמד לרגלו. חסדאי, כבן 21, "בילה" את רוב שנותיו האחרונות במעצרים ובהגבלות. הוא אינו מתבייש בכך ומסביר כי יש לו חזון גדול, לו שותפים רבים בציבור שרק הולך וגדל.

| "קובע חברותות, אבל בטלפון"

חסדאי אינו יוצא מפתח ביתו כבר חמישה חודשים, למעט לדיונים בבתי משפט על תיק שמתנהל נגדו ולתפילות בפיקוח אחד ההורים. קודם למעצר הבית ישב חסדאי כשלושה חודשים במעצר, להם קדמו 17 יום במרתפי השב"כ. רק לפני מספר ימים הגיעו בלשים לביתו והגישו לו צו מנהלי חדש: איסור יצירת קשר עם 44 מחבריו.

דוד חי חסדאי

חסדאי אומר כי "המשטרה לא מאמינה לאזיק האלקטרוני ומגיעה בכל לילה לבדוק שהאדם שצמוד לאזיק הוא באמת אני...". סדר היום של חסדאי די עמוס. "ברוב הימים אני קם לתפילת ותיקין. מיד לאחר התפילה אני מתחיל לעבוד בעבודה מהבית, שמונה שעות. כמובן שבארוחות הצהריים אני עם המשפחה. מותר לי לצאת לתפילות אבל רק בשבת אני יוצא מכיוון שאני צריך פיקוח ורק בשבת מתאפשר לי. בשעה שש יש לי חברותא למשך שעה וחצי עם עצור בית אחר בתנא דבי אליהו. לפעמים אני קובע חברותות נוספות עם עצורי בית אחרים".

לדבריו "המשפחה לוקחת את כל העניין מצוין. תומכים, וחשוב להם רק שיהיה לי טוב. אמא שלי התאמצה מאוד בשביל לשחרר אותי מהמעצר והיא מאוד שמחה שאני נמצא הרבה בבית".

| "בואו תכירו, אל תשפטו לפי המסכים"

"המלחמה כנגד היהודים מתחזקת" מסביר חסדאי על המתרחש בתקופה האחרונה. "ראינו בחודש האחרון דברים שלא קרו בעבר. מבחינת המדינה מלחמה בנו היא דבר שבשגרה. שכחו מאיפה באנו, את ההיסטוריה של העם היהודי ואת החזון שלנו. חושבים שאנחנו לא מיוחדים, כמו כולם, ככל העמים, ולכן זה מתנגש בין היהודים שרוצים ללכת לפי התורה לבין התרבות ה"ישראלית" שהזהות שלה טושטשה מאוד. יש מלחמה בין התרבויות. אנחנו צריכים לזכור שאנחנו הולכים על מסירות נפש, ושאם צריך להילחם אנחנו נלחמים. כשהחוק מתנגש עם התורה אנחנו הולכים על התורה בלי להסתכל בכלל על החוק ובמיוחד במקרים שהחוק סותר את התורה".

צו מנהלי שהוצא כנגד אחד הנערים (ארכיון)

"אנו חוטפים מבחינה פיזית, וגם הסביבה שלנו סובלת מזה, המשפחות, אבל מבחינת הרוח והאמת שלנו זה לא יעזור להם. הם יכולים להרוג אותנו, אבל האמת שלנו תישאר. אנחנו הולכים עם גדולי ישראל, עם יהודים רבים שלאורך ההיסטוריה נשארו עם האמת ומתו על קידוש ה', אז אנחנו משטויות כאלו נישבר?! ברוך ה', נוצר כאן ציבור גדול, והוא רק גדל כל הזמן. הציבור הכללי צריך לדעת שהתקשורת מאוד מגמתית לצד של השלטון, ונגדנו. אני רוצה שהציבור יבוא ויכיר. שישפוט בעיניים, שלא ישפטו לפי המסכים. תבואו לגבעות, תשבו על כוס קפה ותכירו אותנו באמת".

לחבריו שבמעצרים והגבלות, ושעם עשרות מתוכם הוא אינו יכול לתקשר, מוסר חסדאי: "תהיו חזקים, תקופות נגמרות, לא נשארים ככה לכל החיים. הציבור גדל ולא צריך להירתע ולהיות בדמיונות בגלל שהשלטון מענה ותוקף אותנו ביתר חוזקה. להתחזק באמונה ובביטחון ובעזרת ה' ננצח".

כאמור, עשרות נערים נמצאים בהגבלות שונות, ולרשימה מתווספים עוד, חדשים לבקרים. רק השבוע קיבלו שני נערים צווים מנהליים. האחד קיבל מעצר בית מלא לתקפה של שלושה חדשים בתוספת הרחקה מיהודה ושמרון לתקופה של חצי שנה. הנער השני קיבל מעצר בית לילי לתקופה של שלושה חודשים בתוספת הרחקה מיהודה ושומרון למשך חצי שנה.

המורחקים המנהליים, לפני כשנתיים

קרוב לארבעים נערים מוגבלים בידי בתי המשפט בעקבות תיקים במשטרה וכתבי אישום בנושא הלאומני. למעלה מארבעים צווים מנהליים נוספים הונפקו בהם מעצרי בית מלאים, מעצרי בית, איסורי יצירת קשר והרחקות מיהודה, שומרון וירושלים.

| מוגבל מנהלי: "הרב מלמד לא מכיר אותנו באמת"

שוחחנו גם עם משה שחור, תושב רמלה, שלפני כחמישה חודשים קיבל לידיו צו מנהלי המורה עליו לשהות בביתו בשעות הלילה, אוסר עליו ליצור קשר עם תשעה מחבריו ומרחיק אותו מיישובי יהודה ושומרון לתקופה של חצי שנה.

שחור סיפר לנו איך עובר עליו היום. "אני קם בבוקר, מתפלל והולך לעבוד בחממות בחווה חקלאית במושב ניר צבי הסמוך לרמלה בחווה חקלאית. אני עובד שם עד ארבע-חמש, ואז חוזר לבית ולומד קצת בערב. המשפחה מקבלת את כל הסיפור בצורה טובה. היו תקופות שמשטרה הייתה מגיעה פעמיים בלילה, בשעות לא שעות, עכשיו יותר טוב".

מודעה שהופצה בעבר עם תמונות המורחקים

על רקע המתקפה התקשורתית אומר שחור, כי הוא "לא כל כך מחובר, אבל את מה שכתב הרב מלמד ראיתי, ונראה שהוא בכלל לא מכיר את החבר'ה שלנו. זה היה מוצג כאילו הוא עשה בדיקה לעומק, אבל הוא לא מכיר אותנו בכלל. אנחנו חבר'ה טובים, לא כמו שהוא הציג. כל המלחמה בנו לא תעזור להם. זה לא הדרך, זה אמנם קצת מציק אבל זה לא מה שישבור אותנו. לא כל החיים הם יצליחו ככה לתפוס אותנו. אני מוסר לכל החברים שיחזיקו מעמד, אין מה להתייאש ונעבור את זה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד