בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כוחות משטרה פינו את הבתים בחברון

הפינוי עבר בהתנגדות דלה מאוד מצד המתיישבים. עימות בין הבית היהודי ליעלון

  • י"ב שבט תשע"ו - 09:23 22/01/2016
גודל: א א א
כוחות יסמ בכניסה לבתים
כוחות יסמ בכניסה לבתים

כוחות משטרה גדולים מאוד נכנסו לפני זמן קצר לבית רחל ובית לאה בחברון, הבתים אליהם נכנסו אתמול מתיישבים ואשר נגאלו מידי ערבים לאחרונה.

חיילים סייעו לשוטרים בפריצה לבית. יחד עם זאת, לא נרשמה התנגדות של ממש מצד המתיישבים שנכנסו לבתים. עימותים קלים ביותר נרשמו במקום לאחר שכמה מן המתיישבים אלצו את השוטרים לגרור אותם החוצה.

חיילים פורצים לבתים

ברוך מרזל, תושב חברון, אמר: "יום שחור לממשלת ישראל. בוגי יעלון הוא אויב ההתיישבות והממשלה הזאת צריכה לעבור מן העולם".

לאחר שחברי הכנסת סמוטריץ', חזן וקרא הודיעו לפני זמן קצר לראש הממשלה כי פינוי הבתים יביא לפרישתם מהקואליציה, נראה כי האיומים לפירוק הקואליציה הומרו באקטים מינוריים יחסית. חבר הכנסת במוטריץ' הודיע כי הוא יימנע מהצבעות במליאה יחד עם הקואליציה עד להשבת המתיישבים לתוך הבתים.

דגל ישראל על גג הבתים, הבוקר

עימות בין יעלון לבנט

לדבריו, רבים מחברי הקואליציה ברכו אתמול את המתיישבים שנכנסו לבתים שנגאלו ותמכו במהלך. "התעלמותו של שר הביטחון מיתר חברי הקואליציה מצטרפת להתעלמותו מעמדתנו גם בסגירת ענף תודעה יהודית ברבנות הצבאית ובסוגיות נוספות ולכך לא ניתן להסכים", אמר סמוטריץ' והוסיף.

עו"ד איתמר בן גביר, תושב חברון, אמר לאחר הפינוי: "נפתלי בנט צריך לעשות היום חשבון נפש ולהחליט לאן פניו מועדות. אי אפשר 'לרקוד על שתי החתונות' - לשבת בממשלה שמגרשת את המתיישבים, מטפלת בטרור בכפפות של משי, לא עוצרת את ההסתה ובד בבד למתוח ביקורת כאחרון האופוזוציונרים. בנט יכול להפיל את בוגי ולא רק לתדרך נגדו ולמתוח ביקורת על כשלונו. הגיע הזמן שיפסיק לדבר ויתחיל לבצע".

במפלת הבית היהודי הוציאו הודעה ואמרו, כי״בעיצומו של גל טרור, שר הביטחון פועל בנחישות, ללא פשרות ובאטימות דווקא לזריקת יהודים מביתם.מדובר בחוסר אחריות, קיבעון מחשבתי והלהטת הרוחות כל ללא סיבה ברורה.את אותו להט ונחישות מוטב שיפנה שר הביטחון לטיפול בטרור הערבי ובבניה בלתי חוקית ברורה ביישובי המחבלים. את בדיקת מסמכי הרכישה ניתן לבצע גם ללא השלכת יהודים מביתם".

מהישוב היהודי בחברון נמסר לאחר פינוי הבתים בידי צה"ל והמשטרה, כי "הממשלה ממשיכה במדיניות חמורה ואנטי אנושית ומונעת מיהודים כל אפשרות לפיתוח הישוב בחברון. בזמן שהערבים בונים לאל הגבלה, מופלים היהודים באופן קשה ואינם מורשים לממש זכויות אדם בסיסיות כמו הזכות לקניין ובניין, שהיו מובנות מאליהם מאות שנים".

"הפינוי הוא צעד דרקוני ואנטי דמוקרטי, מווה פשיטת רגל מוסרית, ציונית ובטחונית, ומעניק רוח גבית לטרור. אנו דורשים מהממשלה לעשות חשבון נפש ולשנות את המדיניות העויינת ואנטי ציונית בחברון ובארץ כולה", אמרו בישוב היהודי בחברון.

מנגד, הגיב שר הבטחון משה יעלון לדברי הביקורת שהושמעו כלפיו, ואמר כי "מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואין לי כל כוונה להתפשר כשהחוק מופר. במקרה של הבתים בחברון החוק הופר ברגל גסה. כדי להיכנס לבית נדרשות להתבצע מספר פעולות חוקיות, שאף לא אחת מהן התקיימה. לכן הפולשים פונו".

"אני מצפה משרים, חברי כנסת ונבחרי ציבור לפעול באחריות, לרסן את התבטאויותיהם ולגבות את שלטון החוק - ולא לעודד את לקיחת החוק לידיים והפרתו. זה מתכון בטוח לאנרכיה. ההתנהלות וההתבטאויות של מספר פוליטיקאים בנושא זה, גובלות בהפקרות ופוגעות בחוסן הלאומי שלנו. ההתיישבות חשובה לי ואני פועל למענה", טען יעלון והוסיף "אך לא אתפשר על החוק. טענת רכישת הבתים תיבדק, כמו גם היבטים ביטחוניים ומדיניים, טרם מתן אישור לאיכלוסם. מי שפועל תוך הפרת החוק, לא מסייע להתיישבות אלא פוגע בה קשות".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד