בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארכיון יעלון: "שר הבטחון תוקע הליכים"

טרם פינוי 'בית השלום' בחברון, תקף יעלון את אהוד ברק על גירוש המתיישבים. "מזמינים את יעלון לאכוף את שלטון החוק כנגד הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי"

  • י"ג שבט תשע"ו - 19:59 23/01/2016
גודל: א א א
בוגי יעלון (אריאל חרמוני, משרד הבטחון)  (אריאל חרמוני, משרד הבטחון)
בוגי יעלון (אריאל חרמוני, משרד הבטחון) (אריאל חרמוני, משרד הבטחון)

לאחר שהורה שר הבטחון משה יעלון על פינוי המתיישבים מבנייני 'רחל ולאה' שנגאלו באותו היום בחברון, התעוררה סערה פוליטית, בה חברי כנסת, ביניהם ממפלגת הבית היהודי, תמכו בגאולת הבתים וחלקם אף הטיחו ביקורת על פינוי המתיישבים.

"מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואין לי כל כוונה להתפשר כשהחוק מופר", אמר יעלון לאחר שהורה על גירוש המתיישבים מהבתים אותם רכשו בכסף מלא. "אנו מזמינים את שר הבטחון לאכוף את שלטון החוק ב-15,000 מבתים בלתי חוקיים במגזר הערבי ביהודה ושומרון", אמרו בעמותת רגבים הפועלת למניעת הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי.

עוד הוסיפו ברגבים והזכירו ציטוט של השר יעלון, מתקופת גאולתו ולאחר מכן פינויו, של בית השלום בחברון לפני כארבע שנים. "שר הביטחון מבעיר מדורות", אמר אז יעלון כמשנה ראש הממשלה כנגד שר הבטחון דאז, אהוד ברק. "הוא לא פותר בעיות ולא חותם על תכניות בניין עיר. פועל בניגוד לדרכה של הממשלה ופוגע בנו וביכולת שלנו לפתור בעיות...".

גם את בית השלום רכשו המתיישבים בכסף מלא, אולם השר ברק בחר לגרש את המתיישבים ורק לאחר מכן לבחון את חוקיות המבנה.

עוד הוסיף יעלון באותה העת ואמר כי "שר הביטחון מעדיף לתקוע את ההליכים, לא רק בבית בחברון אלא בעוד מקומות ברחבי יהודה ושומרון, בהם ניתן להסדיר את הבעיות שעולות".

אז הגיב השר ברק ליעלון ואמר, כי "יעלון קורץ לעבר מתפקדיו לקראת הפריימריז".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד