בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דניאלה וייס מאשימה: "את מי משרתת הסחבת?"

אשת ההתיישבות מאשימה את גורמי הביטחון בשיקולים מעוותים בנוגע לאכלוס הבתים בחברון. "שוב עם ישראל צריך להתמודד עם טענות שהוא הגזלן"

  • ח' אדר תשע"ו - 13:11 17/02/2016
גודל: א א א

שר הביטחון משה יעלון אמר באחרונה כי אכלוס הבתים שנרכשו בחברון לא יתרחש בקרוב וכי הבדיקה שמבצע משרדו באשר לעסקת הרכישה מידי המוכרים הערבים תארך זמן רב.

אשת ההתיישבות דניאלה וייס, הקשורה לעמותת 'הרחיבי מקום אהלך' האחראית על הרכישה, פרסמה פוסט ארוך בפייסבוק בו היא מפרטת את טענות הרוכשים כנגד משרד הביטחון והמנהל האזרחי שמעכב את אכלוס הבתים הללו, כמו גם את אכלוס בית המכפלה.

ראשית, מסבירה דניאלה כי הכניסה החשאית לבית, בטרם עודכן על כך שר הביטחון, נעשתה לאחר שהיו אינדיקציות על כך ש'הרשות הפלסטינית' מקדמת פלישה של ערבים לבית בניסיון למנוע את כניסת הרוכשים היהודים.

מלבד זאת, טוענת דניאלה כי הסחבת הארוכה שנוהג משרד הביטחון בכל הנוגע לאישור רכישות של בתים ביהודה ושומרון בכלל, ובחברון בפרט, הוא עוול. לדבריה, בשל ההתמהמהות המכוונת של המנהל האזרחי לאשר את רכישת בית המכפלה בחברון, ערבים פלשו לפני זמן מה לקומת המרתף של הבניין: "המנהל האזרחי, מנסה בכל זאת בטענות סרק, לדחות את רישום הבית וכך למנוע את אכלוסו על ידי הרוכשים היהודים. לצערנו שרירותו של המינהל האזרחי ואזלת ידם של כוחות הביטחון היא שגרמה לפלישת ערבים לקומת המרתף בבניין (שנרכשה אף היא בהון רב)". כמו כן, דניאלה מאשימה את שר הביטחון בכך שאינו מאפשר את אכלוס אחד משני הבתים, אשר לגביו גם הוא עצמו מודה כי אין כל ספק על חוקיות הרכישה.

"בתוך המציאות העגומה של רצחנות ערבית יומיומית, כל כך קשה להסיק את המסקנה המתבקשת שיש קשר בין הורדת הראש ליהודים בוני הארץ ובין הרמת הראש של הערבים שרוצים לגזול את ארץ ישראל מעם ישראל?! ושוב עם ישראל צריך להתמודד מול טענות שהוא גוזל את שדה המכפלה ומערת המכפלה שבחברון מהערבים", סיימה דניאלה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד