בע"ה א' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אכיפה בררנית וסלקטיבית"

צה"ל מאריך ל'נערי הגבעות' את הצווים המנהלייים באופן "אוטומטי", כך לטענת עורכי דינם

  • ט"ז אדר תשע"ו - 07:59 25/02/2016
גודל: א א א

בארגון חוננו מתוחים ביקורות על העובדה שלאחרונה מאריך צה"ל באופן "אוטומטי" את הצווים המנהלים שניתנו לנערים ומקשה את התנאים מפעם לפעם. "בתקופה האחרונה אנחנו עדים להחמרה ביחס למקבלי הצווים המנהליים, כאשר המערכת אטומה לחלוטין גם כאשר מדובר בבקשות הקשורות לרווחה וחינוך וגם כאשר מדובר בזכויות קטינים והמלצות שירות מבחן", אומרים בחוננו.

כפי שפורסם בקול היהודי בשבוע שעבר, עם תום תוקף רוב הצווים, מקבלים רבים מהפעילים צווים נוספים שמאריכים את ההגבלות השונות בחודשים ארוכים נוספים. "מדובר באכיפה בררנית וסלקטיבית כנגד ציבור שלם, והדבר פסול וגורם לתחושות קשות בקרב ציבור זה", אמר עו"ד מנשה יאדו.

בארגון חוננו מבקשים לציין כי עד היום נדיר היה שצווים מנהליים מוארכים לאחר תום תקופת ההרחקה, ודאי שלא באופן "סיטונאי" וללא עריכת הבחנה בין מקבלי הצווים. עוד אומרים בארגון, כי בחודשים האחרונים ישנה החמרה בביקורי הבית בקרב עצורי הבית המנהליים, ושוטרים מגיעים לבדוק אותם מדי לילה, חלקם אף מספר פעמים בלילה, וזאת בניגוד למקובל. בחוננו מציינים עוד כי חלק מעצורי הבית מתלוננים על הגעת שוטרים בשעות הקטנות של הלילה והערת כל בני המשפחה ואף שכנים ללא כל צורך ובניגוד לנהלים.

עו"ד יאדו, המסייע לנערים מהבחינה המשפטית, מטעם ארגון חוננו, הוסיף ואמר כי "הצווים המנהליים יוצאים ללא ראיות וללא משפט, פוגעים בצורה קשה ביותר בזכויות הבסיסיות של מקבל הצו וגורמות לניתוק ממקום המגורים, מוסדות החינוך, מקום העבודה ולעיתים גם בני המשפחה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד