בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ההתעמרות נמשכת: הארכות לצווים המנהליים

שיחה עם נער גבעות שקיבל לידיו צו מנהלי הממשיך את ההתעמרות בו: "מקווה שהשם יפקח להם את העיניים"

  • ח' אדר תשע"ו - 21:37 17/02/2016
גודל: א א א
צו הרחקה
צו הרחקה

מי שחשב שעשרות הצווים המנהליים שהוצאו לפני כחצי שנה נגד פעילים בשומרון היו גל חד פעמי של התנכלות לפעילי הגבעות, יתאכזב לשמוע שבימים אלה, עם תום תוקף רוב הצווים, מקבלים רבים מהפעילים צווים נוספים שמאריכים את ההגבלות השונות בחודשים ארוכים נוספים. זאת מלבד הארכת צו המעצר המנהלי של מאיר אטינגר בארבעה חודשים נוספים, כזכור.

צעיר בן 17.5, תושב היישוב כוכב השחר, קיבל לידיו צו מנהלי שמאריך את ההגבלות השונות שנתנו לו בצו הקודם, לפני כחצי שנה, בחודשים נוספים.

מזה כחצי שנה נתון הצעיר במעצר בית לילי, הרחקה מכל אזור יהודה ושומרון למעט כוכב השחר ואיסור יצירת קשר עם עשרות מחבריו. רק בשביל לסבר את האוזן נאמר שאם הצעיר רוצה לצאת למרכז הארץ הוא צריך לנסוע דרך נתיב נסיעה ספציפי שהוגדר לו - דרך מחסום חיזמא וירושלים.

הצו החדש שקיבל לידיו, החתום בידי אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, מאריך את מעצר הבית הלילי בארבעה חודשים נוספים ואת ההרחקה מיו"ש בחצי שנה. ההסבר לכך, כותב האדון נומה, הם "טעמים בטחוניים כבדי משקל המחייבים זאת". לא פחות.

"אני רוצה להיות שבת איפשהו אני לא יכול. כשאני בירושלים או בכל מקום אחר אני צריך להסתכל בשעון לראות שאני חוזר הביתה בזמן. זה מאוד מגביל את החיים לפני זה הייתי יכול יותר להסתובב, לא הייתי הרבה בבית", מספר הצעיר.

כמו רבים, גם הוא סבור שהמצב הבטחוני בארץ מכפיל את התמיהה על המערכת שנוהגת בתקיפות דווקא נגד נערים יהודים: "ממש מעצבן שבאמצע תקופה של פיגועים ושהמצב של עם ישראל הוא כמו שהוא היום, אלה שאמורים להגן עלינו מתנהגים אלינו ככה. אני מקווה שהשם יפקח להם את העיניים".

לגבי איסור יצירת הקשר בין החברים, אומר: "הם רוצים להפריד את הדיבוק חברים. ברגע שאין לך את החברים שלך מסביבך אז אתה לבד ואתה נחנק".

סיפור אחד מיני רבים.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד