בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה חזרה בה מאישום נגד גליק

לאחר שעדות המתלוננת הערבייה קרסה, הודיעה היום המשטרה כי כתב האישום יוסר. עו"ד בם: "על המשטרה לעשות חשבון נפש"

  • ט"ז אדר תשע"ו - 10:40 25/02/2016
גודל: א א א
יהודה גליק (יהודה פרל)
יהודה גליק (יהודה פרל)

בבית המשפט השלום בירושלים, הודיעה הבוקר (ה') המשטרה כי היא חוזרת בה מכתב האישום שהגישה נגד פעיל הר הבית יהודה גליק לגבי תקיפת ערבייה בהר הבית.

לפני כשנה וחצי הגישה אישה ערבייה כבת 67 תלונה במשטרה נגד גליק בטענה שזה דחף אותה והפיל אותה ארצה בעת ששהה בהר הבית. לטענתה, היא שברה את ידה בעקבות כך.

המשטרה, שלא בוחלת באמצעים בשביל להרחיק יהודים משטח הר הבית, עטה על התלונה הזו והחליטה על הרחקתו של גליק משטח ההר עד תום ההליכים. בקשתו של גליק לעיון מחדש בחומר וביטול ההרחקה מההר נדחתה על ידי בית המשפט.

גליק, שהיה מיוצג ע"י עו"ד יצחק בם מטעם הסנגוריה הציבורית, טען כי לא תקף ולא דחף איש, ומדובר בעלילת דם שהעלילה עליו פעילה מוסלמית קיצונית ואילו המשטרה אימצה את עלילת הדם עו"ד יצחק בם (יח"צ)הזאת כדי להרחיקו מהר הבית. כל שהייתו של יהודה גליק במקום בו אירעה התקיפה כביכול תועדה במצלמות הן של המשטרה, הן של גליק והן של המתפרעים הערביים. אף כי המקום צולם משלל זוויות, אירוע של דחיפה ונפילה אינו מופיע בשום מקום בצילומים.

לאחר שטענה בבית המשפט כי אין לה כל קשר לארגוני הנשים המוסלמיות הפועלות נגד יהודים בהר הבית והיא אף אינה מתנגדת לעליית יהודים להר, אתרו פעילי הר הבית ראיונות רבים של המתלוננת הערבייה נגד עליית יהודים להר. בין השאר היא אמרה בראיון לכלי תקשורת ערבי: "היהודים מטמאים את אל-אקצה" והוסיפה "אנחנו נישאר מוראביטין באל-אקצה עד יום הדין... אנחנו נשאר מורביטין עד המוות, לא נוותר על אל אקצה". בראיון נוסף המתלוננת אף אמרה שהיא "חולמת שדמה יישפך על מדרגות אל-אקצה". כמו כן, פעילי הר הבית מצאו תיעוד מצולם של המתלוננת משתתפת בהפגנה נגד עליית יהודים בהר הבית.

לאחר שהתברר בבית המשפט כי המתלוננת הערבייה שקרה במצח נחושה בבית המשפט, הודיעה המשטרה כי היא חוזרת בה מכתב האישום.

עו"ד בם מסר בתגובה: "עלילת הדם שהקיצוניים המוסלמים העלילו על יהודה גליק קרסה. מצער שמשטרת ישראל השתמשה בעלילת דם זו כדי להרחיק את הרב גליק מהר הבית. מי שאימץ את עלילות המוסלמים הקיצוניים על גליק והביאם לבית המשפט כתירוץ להרחקתו מהר הבית צריך לעשות היום חשבון נפש".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד